Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY244 | KAYAK I | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, kayak branşına ait malzeme ve ekipmanları kullanarak branşa özgü temel teknikleri alanda uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; kayak sporu ile ilgili temel kavramlar, kayak sporunun tarihçesi, kış olimpiyatları, kayak yarışmaları ve yarışma kuralları, kayak merkezleri, kayak merkezlerin genel özellikleri ve kayak merkezlerinin temel güvenlik kuralları, temel kayak malzemeleri, kayak sporunda riskler ve ilk yardım, kayak sporunda antrenman çeşitleri, kayakla yürüme, düz kayma, fren çalışmaları, basit dönüş, kar sabanı, kar sabanı dönüş, temel paralel dönüş, yamaç kayma, yan kayma, dağa doğru dönüş ve alıkomalı dönüş konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kayak branşı ile ilgili kavramları tanımlar. |
Kayak branşının tarihsel gelişimini özetler. |
Kayak merkezlerinin güvenlik kurallarını açıklar. |
Kayak branşının yarışma kurallarını açıklar (explain) ve uygular. |
ayak uygulamalarında karşılaşabileceği olası kazalarda, temel ilk yardım tekniklerini uygular. |
Kayak branşına ait malzeme ve ekipmanları kullanır. |
Kayak branşına özgü temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme ve Kayak branşı ile ilgili temel bilgiler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Kayak branşının tarihi gelişimi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Literatür tarama | Kış olimpiyatları ve kış olimpiyatlarındaki spor branşları hakkında genel bilgiler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Türkiye Kayak Federasyonu web sitesi inceleme | Kayak yarışmaları ve Kayak yarışma kuralları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kayak pistlerinin genel özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kayak merkezleri, Kayak merkezi güvenlik kuralları | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kayak malzemelerinin tanıtımı | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama ve video izleme | Kayak sporunda riskler ve ilk yardım | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
10 | Video izleme ve yorumlama | Kayak sporunda riskler ve ilk yardım uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
11 | Örnek antrenman modelleri inceleme | Kayak branşına özel antrenman yöntemleri; Düz kayma, Fren çalışmaları, Basit Dönüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
12 | Video izleme | Kayak branşına özel antrenman yöntemleri; Kar sabanı, Kar sabanı dönüş, temel paralel dönüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
13 | Video izleme | Kayak branşına özel antrenman yöntemleri; Yamaç kayma, Yan kayma, Dağa doğru dönüş, Alıkomalı dönüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
14 | Video izleme | Kayak branşına özel antrenman yöntemleri; Yamaç kayma, Yan kayma, Dağa doğru dönüş, Alıkomalı dönüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
15 | Video izleme | Kayak Uygulama Kampı | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hines, M. (2015). Skiing Fitness. Bloomsbury Spor, US. |
Solomon, C. (2012). Skiing In The Land Of The Almost Right. New Word City, Inc. US. |
Read, L., ve Nigg, B. M. (1999). An analysis of hip joint loading during walking, running, and skiing. Medicine and science in sports and exercise, 31(1), 131-142. |
Jurkovic, D. ve Jurkovic, N. (2005). Skiing: The Technique, Methodology and Training. Graphis d.o.o, Hırvatistan |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
2 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
1 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |