TR EN

RİTİM EĞİTİMİ VE DANS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY425 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS II 7 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; müzik ve hareketlerin yapısına göre uygun kostümü belirleyebilme ve kendine özgü bir koreografi tasarlayabilme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması, nota, ölçü ve tempo, tempo ile yürüyüşler, temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.), vals, tango, salsa ve sirtaki dans adımlamaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dansın dünyada ve Türkiye’deki kronolojik gelişimini açıklar.
Müziklerin yapısal farklılıklarını tartışır.
Müzik eşliğinde, grup halinde vücut hareketlerini senkronize bir şekilde uygular.
Farklı toplumların danslarını, kültürün özelliğine uygun tavır ve nitelikte uygular.
Müziklerin melodik yapısını analiz eder ve dans adımlarının ritmik yapılara uygunluğunu değerlendirir.
Müzik ve hareketlerin yapısına göre uygun kostümü belirler ve kendine özgü bir koreografi tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersle ilgili genel açıklamalar, Dansın Türkiye ve dünyadaki kronolojik gelişimi Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
2 Farklı kültürlere ait müzikleri dinleme Müziklerin yapısal farklılıkları, farklı kültürlere ait müzik örnekleri ve melodik yapılarının analizi Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli ve grupla çalışma yöntemi
3 Farklı müzik yapılarına göre vücut bölümlerini ritmik olarak hareket ettirme alıştırmaları Müzik eşliğinde vücut hareketlerinin senkronik olarak uygulama alıştırmaları, kompozisyon oluşturma çalışmaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
4 Farklı müzik yapılarına göre vücut bölümlerini ritmik olarak hareket ettirme alıştırmaları Müzik eşliğinde vücut hareketlerinin senkronik olarak uygulama alıştırmaları, kompozisyon oluşturma çalışmaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Video izleme Hareket gruplarını birleştirerek senkronize kompozisyon oluşturma uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Dans koreografileri ile ilgili video izleme Hareket gruplarını birleştirerek koreografi oluşturma uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Koreografi çizme alıştırmaları Müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Koreografi uygulama alıştırmaları Ara sınav hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
10 Video izleme Vals dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
11 Video izleme Salsa dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
12 Video izleme Tango dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
13 Video izleme Sirtaki dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Video izleme ve Koreografi çizme alıştırmaları Türk halk danslarından “Harmandalı oyunu” adımlama çalışmaları ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Koreografi uygulama alıştırmaları Final sınavına hazırlık çalışmaları Uygulamalı grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Anlıatamer, F. ve Bilgin, S. (2001). Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik. Arya Matbaacılık, İstanbul.
John Bennet, P. ve Riemer, C. (2006). Rhythmic Activities and Dance. Human Kinetics.
Kaplan, R. (2002). Rhythmic Training for Dancers. Human Kinetics.
Blume, M. (2013). Acrobatics For Children & Teenagers. Meyer Sports, USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
3
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
0
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
0
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
0
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
0
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
0
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0