Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY412 | TAEKWANDO III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin Amacı; öğrencilere, Taekwondo branşına özgü antrenman programı hazırlamak için gerekli olan bilgi birikimi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; antrenman planlamasına ilişkin temel kavramlar, taekwondo branşına ilişkin tekniklerin öğretiminde temel prensipler, taekwondo branşına özgü tekniklerin öğretiminde yaş gruplarına göre yöntem ve uygulamalar, metodik ilkeler, saha ve ekipman bilgisi, kıyafetler, kuşaklar, yer malzemeleri, el ve ayak ekipmanları, teknik hatalar ve düzeltme yöntemleri, taekwondo branşına özgü kuvvet, dayanıklılık, çabukluk ve esneklik antrenmanları, branşa özgü antrenman programı hazırlama yöntemleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Antrenman planlaması ile ilgili genel bilgileri açıklar. |
Taekwondo branşına ilişkin temel teknikleri öğretir. |
Branşa özgü tekniklerin öğretiminde, yaş gruplarına göre uygun öğretim yöntemlerini uygular. |
Taekwondo branşına özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
Taekwonda branşına özgü antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Taekwondo branşına ilişkin tekniklerin öğretiminde Temel Prensipler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Taekwondo branşına özgü tekniklerin öğretiminde yaş gruplarına göre yöntem ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Metodik ilkeler, Taekwondo branşına özgü rahatsızlıklar ve sakatlıklar | Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi |
5 | Video izleme, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Saha ve ekipman bilgisi, kıyafetler, kuşaklar, yer malzemeleri, el ve ayak ekipmanları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
6 | Video izleme, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Cumuk-Cirigi teknikleri uygulanırken yapılan hatalar ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
7 | Video izleme, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Chagi teknikleri uygulanırken yapılan hatalar ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Müsabaka videosu izleme | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü kuvvet antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü dayanıklılık antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü çabukluk antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü esneklik antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
14 | Örnek antrenman planı inceleme | Branşa özgü antrenman programa hazırlama yöntemleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
15 | Örnek antrenman planı inceleme | Birim, aylık, yıllık antrenman programı hazırlama yöntemleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Michor, S. (2011). Taekwondo Poomse. AuthorHouse. USA. |
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization theory and methodology of training. Human Kinetics. USA |
Savoie, G.R. (2010).Taekwondo: A Technical Manual. Blue Snake Books, USA. |
Cook, D. (2017).Taekwondo: A Path to Excellence. YMAA Publication Center, UK |
Türkiye Teakwondo Federasyonu, http://www.turkiyetaekwondofed.gov.tr/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
1 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
2 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
2 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |