TR EN

HAREKET EĞİTİMİ VE OYUN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY456 HAREKET EĞİTİMİ VE OYUN 8 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere; Hareket eğitimine ilişkin temel bilgileri kullanarak motorik özellikleri geliştirmeye yönelik çeşitli oyunları sahada uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği temel motorik özelliklerin çeşitleri, beceri öğrenimi türleri, hareket eğitimine ait metotlar, hareket becerilerinin gelişimi destekleyici oyunlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel hareket eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar.
Temel motorik özellikleri açıklar.
Temel motorik özelliklerin gelişimi için kullanılan yöntemleri anlatır.
Farklı temel motor becerileri geliştirmeye yönelik oyunları belirler.
Hareket eğitimi ve oyun ile ilgili bilgi ve becerilerini sahada uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar. Hareket eğitiminin çocuk gelişimdeki rolü Anlatım, soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama Motor beceriler, nöro motor beceriler Anlatım, soru cevap
3 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Kuvvet kavramı, çocukların kuvvet gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
4 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Hareketlilik kavramı, çocukların hareketlilik becerisinin gelişimine ilişkin çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
5 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Çabukluk kavramı, çocukların çabukluk becerisinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
6 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Sürat kavramı, çocukların surat özelliğinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
7 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Denge kavramı, çocukların denge özelliğinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Koordinasyon kavramı, çocukların koordinasyon becerilerinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
10 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Dayanıklılık kavramı, çocukların dayanıklılık becerisinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
11 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
13 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları, kazanımların tartışılması ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması
14 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları, kazanımların tartışılması ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması
15 Genel tekrar Final sınavı hazırlık çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bailey, G. (2003). The Ultimate Homeschool Physical Education Game Book. Educators Press, USA
Güneş, A. (2002). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi. Pegem A Yayıncılık.Ankara
Çelik, A., & Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
Çamlıyer H. (1997) Çocuk hareket eğitimi ve oyun, Kişisel Yayınlar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
1
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
0
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
0
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
0
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
1
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
0
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
0
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0