Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY474 | SPOR VE TURİZM | 8 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, turizm işletmelerinin sportif faaliyetlerle ilgili uygulamalarını inceleyebilecek ve faaliyetlerin içeriğini, toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik niteliği açısından değerlendirebilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; turizm, turist ve turizmle ilgili diğer temel kavramlar, turistik varlıklar, turizmin çeşitleri, işlevleri ve tarihsel gelişimi, turizm işletmeleri, spor turizmi kavramı ve tarihsel gelişimi, spor yönetimi içinde spor turizminin önemi, spor turizmi çeşitleri, spor turizminde yeni gelişmeler, spor turizmi pazarlaması, spor turizmi ile ilişkili etkinlikler, Türkiye’de spor turizmi çeşitleri, animasyon hizmetleri ve spor animatörlüğü konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Turizm ve spor turizmi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Turistik varlıkları ve turizm işletmelerini listeler. |
Turizmin ve spor turizminin çeşitlerini açıklar. |
Spor turizminin, spor bilimleri alanındaki yerini ve önemini açıklar. |
Spor turizmi alanındaki yeni gelişmeleri inceler. |
Turizm işletmelerinin sportif faaliyetlerle ilgili uygulamalarını inceler (examine) ve faaliyetlerin içeriğini, toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik niteliği açısından değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Turizm ve turist kavramlarının tanımı ve özellikleri | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Turizm ile ilgili diğer kavramlar, insanları turizme yönelten nedenler ve turizmde amaçlanan hedefler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Turistik ve kültürel varlıklar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Turizmin tarihsel gelişimi, Turizmin işlevleri, Turizmin çeşitleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Turizm işletmeleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Spor turizmi kavramı, Spor turizminin tarihsel gelişimi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili makale okuma | Spor yönetimi içinde spor turizminin yeri ve önemi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Animasyon hizmetleri, Spor turizminde animasyon ve Spor animatörlüğü | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor turizmi çeşitleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor turizm pazarı ve spor turizm pazarlaması | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Spor turizm danışmanlığı ve iş olanakları; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Spor turizminde yeni gelişmeler; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
14 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Spor turizmi ile ilişkili etkinlikler, Türkiye’de spor turizmi etkinlikleri uygulamaları; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Türkiye’de spor turizmi ve ilgili faaliyet alanları, Türkiye’de spor turizmi ve çeşitleri; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akın, A. (2018). Spor ve Turizm. Ekin Basım Yayın, Ankara. |
Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Weed, M. ve Bull, C. (2009). Sports Tourism, Participants, Policiy And Providers,. Routledge, US. |
Higham, J. ve Hinch, T. (2015). Sport And Toutism, Globalization, Mobility And Identity. Routledge, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
3 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
3 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
1 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |