TR EN

YENİ MEDYA VE KÜRESELLEŞME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YMG405 YENİ MEDYA VE KÜRESELLEŞME 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere yeni medyanın işleyişiyle ilgili temel içerikleri aktarmakla birlikte medyanın ve diğer sistemlerin yerellikten nasıl küreselliğe doğru yükseldiği ve küreselin nasıl yerelleştiğini kavrayabilme becerisi kazandırmakla birlikte yaşamakta olduğumuz küresel sistemde ulus devletlerinin ve dünyanın geleceğiyle ilgili bir takım çıkarımlarda bulunma kabiliyeti kazandırılacaktır.
İçerik: Yeni medyayla ilgili kavram ve kuramlar, İnternet gazeteciliği,Yurttaş gazeteciliği, Yeni medyada ifade özgürlüğü ve suskunluk sarmalı paradoksu, gözetim toplumu,Küreselleşme kavramı ve küreselleşme süreci, Küreselleşmeye yönelik yaklaşımlar ve küreselleşmenin boyutları, ideoloji, tüketim toplumu,Ulus devlet ve bunlarla ilgili konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medyanın ve küreselleşmenin temellerini açıklar.
Türkiye’de ve dünyada medya hakkında bilgileri karşılaştırırlar.
Medyayla ilgili ulusal ve uluslararası yasalar ve kurumlar hakkında bilgileri sorgular.
Medya ve devletin ekonomik ve siyasi yapısı arasındaki etkileşimi değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Yeni medya ve ilgili kavramlar Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
2 Kitap Okuma İnternet gazeteciliği Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
3 Kitap Okuma Yurttaş gazeteciliği Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
4 Kitap Okuma Yeni medya kuramları Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
5 Kitap Okuma Teknolojik determinizm Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
6 Kitap Okuma Yeni medyada ifade özgürlüğü ve suskunluk sarmalı paradoksu Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
7 Kitap Okuma Yeni medya ve gözetim toplumu Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Küreselleşme kavramı ve küreselleşme süreci Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
10 Kitap Okuma Küreselleşmeye yönelik yaklaşımlar ve küreselleşmenin boyutları Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
11 Kitap Okuma Küreselleşme ve ideoloji Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
12 Kitap Okuma Küreselleşme ve tüketim toplumu Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
13 Kitap Okuma Ulus devlet Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
14 Kitap Okuma Medyanın küreselleşmesi Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
15 Kitap Okuma Genel tekrar Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji ve Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya.
Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
Sarı, O. (2018). Geleneksel Medya ve Yeni Medyanın Reklam Politikaları Açısından Karşılaştırmalı Analizi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
Manovıch, L. (2001). The Language of New Media, The MIT Press, London, England
Yengin, D. (2015). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0