TR EN

İTİBAR YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY319 İTİBAR YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NEVRA ÜÇLER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; kurumları ve kişilerin hedef kitlelerine karşı oluşturmak istedikleri imaja ve itibarın sağlanması için gerekli yöntem ve teorik bilginin öğrencilere aktarılmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği;itibar kavramı, itibar yönetimi, kurum kimliği, kurum imajı kavramları, bu kavramların itibar kavramıyla ilişkisi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İtibar kavramını tanımlayarak, önemini açıkça belirtir.
İtibar yönetimi sürecini listeler.
İtibar kavramının kurum kimliği ve kurum imajıyla olan ilişkisini ortaya çıkarır.
Medya kuruluşlarının itibar yönetimi amacıyla gerçekleştirdiği uygulamaları sınıflandırır.
İtibar yönetiminin kurumsal iletişime yansımalarının analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin İçeriğinin Anlatımı Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
2 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum İtibar Kavramı Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
3 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum İtibar Yönetimi Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
4 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Kurumsal Kimlik Kavramı Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
5 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Kurumsal İmaj Kavramı,Kurum İmajı Bileşenleri Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
6 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Kurum İmajı Oluşturma Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
7 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj Kavramlarının İtibar İle İlişkisi Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Kurumsal İtibar Bileşenleri Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
10 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Kurumsal İtibar Oluşturma Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
11 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum İtibar Yönetimi ve Kurumsal İletişim Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
12 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Sosyal Sorumluluk ve İtibar İlişkisi Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
13 Kitap Okuma, Anlatım ve Sunum Sosyal Sorumluluk ve İtibar İlişkisi Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
14 Örnek Projeleri İnceleme Kurumsal İtibarın Yönetimi-Örnek Projeler Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
15 Örnek Projeleri İnceleme Kurumsal İtibarın Yönetimi-Örnek Projeler Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çakırkaya, M. (2017). İtibar Yönetimi. Eğitim Kitabevi Yayınları.
Kadıbeşigil,S.(2014).Kurumsal İtibar Yönetimi, Mediacat Yayıncılık.
Doorley,J. and Garcia H.(2007).Reputation Management, Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
5
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
3
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
5
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
3
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
4
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
3
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
3
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
2
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
3
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
4
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0