TR EN

MEDYA VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY327 MEDYA VE REKLAMCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileriyle ilgili temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; reklamcılığın tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi değişen tüketici davranışları çerçevesinde oluşturulan reklam tasarımları, reklam türleri, geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileri gibi konular oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamları inceleyerek karşılaştırır.
Reklamcılık kavramlarını tanımlar.
Temel reklam stratejilerini açıklar.
Yaratıcı reklam filmleri planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Reklamın ve reklamcılığın tanımı ve önemi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tarihi gelişim içerisinde reklamcılığın gelişimi Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam ve pazarlama Reklamın amaçları ve işlevleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tüketici özellikleri ve alternatif reklam mecraları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Bütünleşik Pazarlama Örnekleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Mecralar ve Yeni Ekonomi Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Mecrada Reklamcılık Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam türleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Medya Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Advergaming Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Viral Reklam Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Radyo Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklamcılıkta örgütlenme yapısı ve reklam ajansları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma& Görsel kaynak izlemex Genel değerlendirme Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları. İstanbul.
Kocabaş, F. ve Elden, M. (2005.) Reklamcılık Kavramlar Kararlar Kurumlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Elden, M. ; Özkan U. ; Yeygel, S. (2007). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Sullivan, L. (2004). Satan Reklam Yaratmak. Çev. Yaman, S. MediaCat Kitapları.
Belch G. E. and Belch, M. A. (2015). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 10th Edition McGraw Hill Education. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
4
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
1
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
4
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
1
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
1
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
0
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
2
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
1
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
3
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
2
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0