Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY337 | UÇUŞ VE YER EMNİYET KURALLARI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin uçuş operasyonu için, uçuş hizmeti öncesi-uçuş esnasında ve sonrasında ortaya çıkabilecek sorunlara yasal düzenlemeler, havayolu şirket kuralları, sivil havacılık kuralları çerçevesinde çözüm bulabilme, karar verme, uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Uçuş Öncesi Yolcu Emniyet Brifingi, Oksijen sistemleri Kokpit Oksijen Sistemi (Gazlı) - Portable Oksijen Tüpleri - Kabin Oksijen Sistemi(Kimyasal), Kabin Basıncının Boşalması / Ani Basınç Boşalması / Yavaş Basınç Boşalması / Kabin Basıncının Boşalmasında Uçuş Ekibinden Gelecek Komutlar, Uçak Kapıları, Yangın tiplerini, yangın tiplerine göre uygulanacak prosedürler ve kullanılacak söndürücüler, Sabit yangın söndürme sistemleri, Yangın Söndürme İşleminde Kullanılan Malzemeler, Potansiyel yangın riski taşıyan bölgeler ve duman dedektörlerinin kontrolü, Kabin Yangınları/ Tuvalet Yangınları/ Galley Yangınları/Kokpit Yangınları, Duman Prosedürü, Yangın Prosedürü konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Acil durum malzemelerini tanımlar. |
Uçuş öncesi yolculara uçuş briefingini açıklar. |
Karşılaşılabilecek acil durumlarda, belirlenmiş prosedürler doğrultusunda en uygun mücadele metodunu uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık Emniyetine İlişkin Temel Kavramlar, | - |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Kazaların Nedenlerinin Belirlenmesi ve Havacılık Kaza Teorileri/Modelleri | Anlatım, Soru-cevap |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | İnsan Performansı ve Limitleri, | Anlatım, Soru-cevap |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Performansı Etkileyen Faktörler, | Anlatım, Soru-cevap |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Olumlu Emniyet Kültürü, | Anlatım, Soru-cevap |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | İnsan Hatası ve İhlaller, | Anlatım, Soru-cevap |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Reactive Emniyet, | Anlatım, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Proactive Emniyet, | Anlatım, Soru-cevap |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Emniyet Performansının Ölçülmesi ve İzlenmesi | Anlatım, Soru-cevap |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Emniyet Yönetim Sistemi (SMS), | Anlatım, Soru-cevap |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Uçuş Emniyeti | Anlatım, Soru-cevap |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Havaalanının Uçuş Emniyeti için Planlanması | Anlatım, Soru-cevap |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık Güvenliği | Anlatım, Soru-cevap |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık Emniyetinde Yeni Eğilimler | Anlatım, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Havacılık Emniyeti, Uğur Keskin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. |
Havacılık Güvenliği, Uğur Keskin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. |
Aviation and Airport Security Terrorism and Safety Concerns, Kathleen M. Sweet, CRC Press, 2008. |
Stolzer, A. J. Safety Management System in Aviation, 2008. |
EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ Temel Esaslar SMS, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları, Havaalanları Daire Başkanlığı Yayın No: HAD/T-18 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
|
0 | |||||
2 |
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 | |||||
2 |
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
|
0 | |||||
2 |
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |