TR EN

JAPONCA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
JAP101 JAPONCA I 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Japonca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi KEISUKE WAKIZAKA

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, Japonca Alfabesi, temel seviye Konuşması ve Gramerini öğrenerek Japon kültürünü daha yakından tanımayı sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Japon alfabeleri, temel konuşması ve gramerini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Japon alfabesi olan Hiragana-Katakana harflarını öğrenerek yazma becerilerinde kullanır.
Gramatik kuralları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. (use) (2)
Japonca'dan Türkçe'ye, Türkçe'den Japonca'ya cümleleri başlangıç düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde Hiragana-Katakana harfleriyle yazılan Japonca metinleri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş -
2 - Selamlama biçimleri Tanışma ortamı, Hiragana Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 11-21. Basit cümleyi oluşturmak, Hiragana Anlatım, Tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 22-46. Şahıs-İşaret Zamirleri, Katakana Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 47-57. Çoğul yapı ve ve, veya yerine geçen sözcükler, renkler, Katakana Anlatım, Tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 67-94. Sayılar ve Ölçüler Anlatım, Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 95-99. Wa ve Ga edatları, Desu, Masu, Gozaimasu tümcesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 127-137. Soru Sözcükleri Anlatım, Tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 100-126. Fiiller, Fiilin geniş ve gelecek zamanı, ismin halleri Anlatım, Tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 138-152. İmasu, Arimasu ile edatlar Anlatım, Tartışma
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 153-157. geçmiş zaman Anlatım, Tartışma
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 158-174. Sıfat Anlatım, Tartışma
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 191-198. Miktar Sözcükleri Anlatım, Tartışma
15 - Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Esendemir, A. (2017). Lernihongo Japonca Dilbilgisi.İstanbul: Cinius Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
2
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
3
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
4
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
2
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
2
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
2
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
3
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
4
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
5
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
2
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
3
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
4
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 6 3 18
Laboratuar 0 0 0
Okuma 3 2 6
Ödev 3 2 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 5 2 10
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0