TR EN

BİLETLEME VE REZERVASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIY422 BİLETLEME VE REZERVASYON 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rezervasyon ve bilet ile ilgili terimleri açıklamaları, void, refund, rebooking, rerouting gibi bilet üzerindeki işlemleri tanımlamaları, elektronik bilet kupon statü kodları ve bilet ile ilgili yolcu hakları konularında bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği; Rezervasyon ve bilet ile ilgili terimler ve hususlar, elektronik bilet kupon statü kodları, void, refund, rebooking, rerouting işlemleri, bebek ve çocuk ücretleri, bilet ile ilgili yolcu hakları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rezervasyon ve bilet satışı ile ilgili kavramları açıklar.
Operasyonel anlamda karşılaşılaşılacak problemlerin çözümü için öneriler ve alternatifler geliştirir.
Bilet satış ilkeleri, müşteri ilişkileri, problem çözme tekniklerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Temel kavramlar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
2 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Rezervasyon yöntemleri,uygulama faaliyetleri Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
3 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Özel talepler,bebek ve çocuk biletleri Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
4 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uçak bileti üzerindeki vergiler,biletin geçerliliği Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
5 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ARNK segmenti,Void,no-show,rebooking ve rerouting kuralları Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
6 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reval işlemi ile ilgili uygulamalar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
7 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reissue işlemi ile ilgili uygulamalar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reissue işlemi ile ilgili uygulamalar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
10 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma PTA,MCO, EMD Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
11 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İade işlemleri ile ilgili kurallar ve uygulamalar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
12 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bilet ile ilgili yolcu hakları ve sorumlulukları Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
13 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bilet satış ile ilgili uluslararası anlaşmalar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
14 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bilet satış ilkeleri,müşteri ilişkileri,problem çözme teknikleri Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
15 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

DHMİ ve SHGM Mevzuatları,dokümanları,TGS,THY Eğitim Notları
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları, “Yolcu Hizmetleri”, Pegem Akademi Yayıncılık, 2013
Antonin Kazda and Robert E. Caves, “Airport Design and Operation”, 2015 Emerald Group Publishing Limited

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
2
2
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
2
3
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
1
4
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
2
2
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
1
2
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
1
2
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
2
3
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
2
4
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
1
5
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
3
2
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
2
3
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
3
4
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 12 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0