TR EN

YENİ MEDYA VE SİMÜLASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YMG314 YENİ MEDYA VE SİMÜLASYON 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere teknolojiyle kuşatılmış dijital çağda yeni medya teknolojilerinin işleyişini kavrayabilme becerisini kazandırmakla birlikte gerçek ve hipergerçek dünya arasındaki benzerlik ve farklılıkları karayabilmesini sağlamak ve eleştirel bakış açısı sunmaktır.
İçerik: Yeni medya ve ilgili kavramlar, Yeni medya kuramları, Dijital çağda gözetim toplumu, Simülasyon kuramları, algı ve algı kuramları, Metaverse kavramı, tarihçesi ve kullanım alanları ve bunlarla ilgili konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yeni iletişim teknolojilerinin özelliklerini açıklar.
Yeni medya ile birlikte iletişim alanında yaşanan değişimleri tartışır.
Sanal gerçeklik kavramını açıklar.
Yeni medya ve simülasyon ilişkisini ortaya koyar.
Gerçeklik ve hipergerçeklik arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrayabilecek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Yeni medya ve ilgili kavramlar Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
2 Kitap okuma Sosyal medya üzerine Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
3 Kitap okuma Yeni medya kuramları Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
4 Kitap okuma Yeni medya ve teknolojik determinizm Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
5 Kitap okuma Dijital çağda gözetim toplumu Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
6 Kitap okuma Simülasyon kuramı Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
7 Kitap okuma Jean Baudrillard'in sosyal medya analizi Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Algı ve algı kuramları Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
10 Kitap okuma Metaverse kavramı, tarihçesi ve kullanım alanları Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
11 Kitap okuma Dünyada Metaverse uygulamaları Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
12 Kitap okuma Metaverse ve sosyal etkileri Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
13 Kitap okuma Metaverse'te etik ve güvenlik Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
14 Kitap okuma Gelecekte metaverse ve iş fırsatları Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
15 Kitap okuma Genel tekrar Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Jean Baudrillard. (2017). Simülakrlar ve simülasyon. Ankara: DoğuBatı yayınları.
Erol, Kına ve Emre, Biçek. (2023). Metaverse: Yeni dünyaya ilk adım. Ankara: İksad yayınevi.
Hümeyra OKUYAN ve Caner TASLAMAN. (2018). JEAN BAUDRILLARD’IN SİMÜLASYON KURAMINDA AYARTMA KAVRAMI, ULUSLARARASI DİN & FELSEFE ARAŞTIRMALARI DERGİSİ,1(1).
Serdar Kuzey YILDIZ ve Gülsün BOZKURT. (2023). Sanal Gerçekliğin Yeni Anakarası: Metaverse, TRT Akademi, 8(17).
Oğuz Adanır, “Simülasyon Kuramı Üzerine Notlar ve Söyleşiler”, Hayal Et Kitap, 2008

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0