Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY433 | HAVAYOLU KURUMSAL İLİŞKİLER YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Turkish |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz-Yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ |
Dersin Veren Hoca/Hocalar | Öğr.Gör. ZÜLAL GÜNAL |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | kurumsal ilişki yönetim teknikleri marka imaj dış ve iç çevre yönetimini öğretmek kurumsal kimlik ve imaj makerlık fuar sistem organizasyonu standardizasyonu ve örgütsel kültür kimliğinin kazanılmasını sağlayan yöneticiler yetiştirmek |
İçerik: | kurumsallık teorileri, marka yönetimi kurumsal iletişim itibar yönetimi basın ve pr davranış yönetimi ilişki yönetimi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
profesyonel düzeyde bir kurumsal şirketin ve havayolu şirketinin kurumsal ilişkiler yönetiminde uzman eleman yetiştirmek ve yönetim tekniklerini öğretmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Kurumsallık kavramı, çevre, tarihçesi, formalleşme standartlaşma toplumsallaşma | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
2 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Kurumsallık misyonu vizyonu logo ve yapısı ilkeler | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
3 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Kurumsallık mekanizmaları, Kurum kimliği öğeleri felsefe ve dizaynı | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
4 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Kurumsallık teorileri ve yaklaşımları | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
5 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Eşbiçimlilik | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
6 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Kurumsallık süreç ve yaşam döngüsü sürekliliği | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
7 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Kurumsal davranış kurumsal iletişim ve kurumsal imaj | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Marka yönetimi fuar organizasyonları promosyon yönetimi | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
10 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | örgütsel kültür ve organizyon havayolu ve diğer organizasyonlar | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
11 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | itibar imaj ve kurumsal kimlik yönetimi | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
12 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | Basın ve Pr | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
13 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | iletişim ve strateji yönetimi | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
14 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | veri yönetimi ve standardizasyon | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
15 | kitap ve tez okuma arge sınıf içi oyun tasarımı | kurumsal yönetim sistemleri | sunum soru cevap film gösterimi saha örnekleri hikaye paylaşımı takım çalışması arge |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kurumsal itibar yönetimi (Nevzat DEMİN) dİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 30 | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | |
Uygulama-Lab | 1 | 10 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 4 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
||||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
||||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
||||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
|
||||||
3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
||||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
||||||
5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
||||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |