Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY336 | HAVACILIK BAKIM YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, havacılık bakım yönetimi alanında bakım operasyonlarının safhaları ile kanun, talimat ve yönetmelikler hakkındaki bilgilerin aktarılmasıdır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Uçak bakımı, ulusal ve uluslararası hava aracı bakım düzenlemeleri, uçakların bakımının uygulandığı saha olan hangar, apron gibi ortamlar ve bakım operasyonlarının güvenliği amacı ile gerekli emniyet önlemleri, bakımda kullanılan dokümanlar, bakımda sürdürülebilirlik, bakımda maliyetler, bakımda insan faktörleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası hava aracı bakım düzenlemelerini açıklar. |
Ulusal kanun, talimat ve yönetmelikleri tanımlar. |
Hava Aracı Bakımını oluşturan faaliyetleri açıklar . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Hava Aracı Bakım Düzenlemeleri | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
2 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ICAO Annex-1, ICAO Annex-6 | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
3 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ICAO Annex-8 ICAO Annex-8 Uçuşa Elverişlilik kavramı.SHY-M | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
4 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | EASA, ECAC, SHGM Belgeleri. Bakım ve Onarımda Sertifikasyon SHY-66 | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
5 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakımda Kullanılan Checklist ve Dokümanlar • İmalatçı Dökümanları • Otorite Dokümanları • Havayolu Kaynaklı Dokümanlar | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
6 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakım Periyotları, Kuralları ve Faaliyetler, Bakımın Sınıflandırılması. ATA100 CHAPTERS | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
7 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakımında Kullanılan Atölyeler, Hava Aracı Bakım Kuruluşlarında İş Sağlığı ve Güvenliği(8) | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Onarım Maliyetleri, Doğrudan Bakım Maliyetlerinin Yönetilmesi | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
10 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kaza Kırım İnceleme Usülleri ve Kaza İnceleme Organizasyonları | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
11 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakımı ve Sürdürülebilirlik | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
12 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Kontrol, Kalite Kontrol ve Kalite Yeterlilik | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
13 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Yönetimi, Bakım Kuruluşlarının Genel Yapısı | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
14 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Hava Aracı Bakımında/Havacılıkta İnsan Faktörleri | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
15 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Basol Servet, 2014, Havacılık Bakım Yönetimi, Rev-2 140324sb |
Antonin Kazda and Robert E. Caves, “Airport Design and Operation”, 2015 Emerald Group Publishing Limited |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
1 | |||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
0 | |||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
3 | |||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
3 | |||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
5 | |||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
4 | |||||
5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
1 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
2 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |