TR EN

BANKACILIKTA PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BAY307 BANKACILIKTA PAZARLAMA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında temel bilgi/beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılıkta pazarlama, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, hedef pazar, bölümlendirme, konumlandırma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet pazarlamasının temel konuları tanımlar
Bankaların pazarlama yönetimi sürecini tanımlar
Bankalar tarafından sunulan hizmetlere yönelik tüketici davranışlarını analiz eder
Hizmetlerin düzenlenmesi, fiyatlandırılması, dağıtılması ve tutundurulmasıyla ilgili kararları analiz eder

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlamanın tanımı, önemi, gelişimi, müşteri odaklı pazarlama Anlatım, soru cevap
2 İlgili kitap bölümü Pazarlama Çevresi- Pazar Araştırmaları Anlatım, soru cevap
3 İlgili kitap bölümü Tüketici ve Örgütsel Müşteri Davranışı Anlatım, soru cevap
4 İlgili kitap bölümü Pazarlama Karması Kavramı: Mamul, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım Anlatım, soru cevap
5 İlgili kitap bölümü Ürün Kavramı, sınıflandırılması, yaşam eğris, yeni ürün geliştirme, marka ve marka stratejileri Anlatım, soru cevap
6 İlgili kitap bölümü Fiyat kavramı: fiyatlandırma yöntemleri ve yeni mamul fiyatlandırma stratejileri Anlatım, soru cevap
7 İlgili kitap bölümü Dağıtım: Doğrudan dağıtım, dolaylı dağıtım, Dağıtım politikaları, Dağıtım kanallarında ilişkiler: toptancılık, perakendecilik Anlatım, soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
10 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
11 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
12 İlgili kitap bölümü Hizmet pazarlaması: tanımı, çeşitleri, özellikleri Anlatım, soru cevap
13 İlgili kitap bölümü Uluslararası Pazarlama Anlatım, soru cevap
14 İlgili kitap bölümü Pazarlama Ahlakı Anlatım, soru cevap
15 İlgili kitap bölümü Bankacılık Pazarlaması Vaka Çalışması Anlatım, soru cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karafakıoğlu M.(2011),Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Mucuk İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi
İslamoğlu H. (2013), Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta
Koç E. (2017), Hizmet Pazarlaması ve Yönetimine Giriş, İstanbul: Seçkin
Estelami, H. (2012). Marketing Financial Services, ABD: Dog Ear Publishing
Lovelock, Christopher; Wright, Lauren (2001). "Principles of service marketing and management". Prentice Hall.
Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014).  "Principles of marketing". Pearson Australia.
Durmaz,Yakup (2020)(edt), Pazarlama İlkeleri, Ankara, Şeçkin Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
1
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
0
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
1
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
2
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
0
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
1
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
0
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
2
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
1
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
1
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
0
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
1
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
0
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 6 3 18
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0