TR EN

JAPONCA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
JAP101 JAPONCA I 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Japonca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, Japonca Alfabesi, temel seviye Konuşması ve Gramerini öğrenerek Japon kültürünü daha yakından tanımayı sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Japon alfabeleri, temel konuşması ve gramerini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Japon alfabesi olan Hiragana-Katakana harflarını öğrenerek yazma becerilerinde kullanır.
Gramatik kuralları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. (use) (2)
Japonca'dan Türkçe'ye, Türkçe'den Japonca'ya cümleleri başlangıç düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde Hiragana-Katakana harfleriyle yazılan Japonca metinleri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş -
2 - Selamlama biçimleri Tanışma ortamı, Hiragana Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 11-21. Basit cümleyi oluşturmak, Hiragana Anlatım, Tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 22-46. Şahıs-İşaret Zamirleri, Katakana Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 47-57. Çoğul yapı ve ve, veya yerine geçen sözcükler, renkler, Katakana Anlatım, Tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 67-94. Sayılar ve Ölçüler Anlatım, Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 95-99. Wa ve Ga edatları, Desu, Masu, Gozaimasu tümcesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 127-137. Soru Sözcükleri Anlatım, Tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 100-126. Fiiller, Fiilin geniş ve gelecek zamanı, ismin halleri Anlatım, Tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 138-152. İmasu, Arimasu ile edatlar Anlatım, Tartışma
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 153-157. geçmiş zaman Anlatım, Tartışma
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 158-174. Sıfat Anlatım, Tartışma
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 191-198. Miktar Sözcükleri Anlatım, Tartışma
15 - Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Esendemir, A. (2017). Lernihongo Japonca Dilbilgisi.İstanbul: Cinius Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
2
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
2
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
2
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
3
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
2
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
3
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 6 3 18
Laboratuar 0 0 0
Okuma 3 2 6
Ödev 3 2 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 5 2 10
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0