TR EN

NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IBY214 NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA 4 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN İŞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle; öğrencilerin başlangıç seviyesinde program yazabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; Excel içinde VBA (VB) bağlantısını kurmak, değişkenler ve parametreleri tanımlamak, alt programlar ve fonksiyonların yazılışını düzenlemek, formlar kullanarak programlar yazmayı kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nesne yönelimli programlama kavramlarını tanımlar.
Java uygulamalarını uygular.
Nesne tabanlı program geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Excel ve VBA Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kitap okuma VBA ve Visual Basic Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Kitap okuma Private ve public değişken ve modüller Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap okuma Parametre ve kullanımları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Kitap okuma Alt program ve fonksiyonlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap okuma Form(Windows) ve çeşitleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Formlara parametre taşıma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Kitap okuma Formlar arasındaki bağlantılar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aydın, O. (2015), Nesne Yönelimli Programlama, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
Rafore, R. (2016), Object-Oriented Programming in C++, 4th Edition

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
4
2
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain current information about the field with information and communication theories.
5
2
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
4
2
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the programming languages for the functioning of business.
5
2
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
5
2
Conducts projects related with his/her field.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
5
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
4
2
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
5
2
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 6 42
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0