Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IBY218 | PAZARLAMA İLKELERİ VE YÖNETİMİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olarak, detaylı bir pazarlama planı geliştirmelerini ve işletmelere sunabilecek düzeye gelmelerini amaçlamaktadır. |
İçerik: | -Pazarlama ile ilgili temel kavramlar Değişim Kavramı , Pazar Kavramı , Gereksinme (İhtiyaçlar) ve İstekler , Değer,Tatmin, Kalite, Talep, Talep arz arasında denge açısından sekiz durum -Ürün ve Hizmetler -Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları -Pazarlama Sistemi -Pazarlama Fonksiyonları -Fayda Kavramı -Pazarlama Stratejileri -Pazarlama Kontrolü -Hedef Pazar -Tüketici -Tüketici Çeşitleri -Pazar Çeşitleri -Tüketici Pazarlarının İncelenmesi Gereken Üç Yönü -Tüketici Satın Alma Davranışlarını (Sürecini) Etkileyen Faktörler -Satın Alma Karar Tipleri -Tüketici Satın Alma Karar Süreci -Pazarlama Yöneticisi hangi soruları cevaplamalıdır? -Pazarlamayı Etkileyen Faktörler -İşletme Sistemi ve Çevresi -Makro Çevresel Faktörler -Mikro Çevresel Faktörler -İşletme İçi Faktörler -İşletmelerde Planlama ve Stratejik Planlama -Pazarlama Stratejisi ve Stratejik Pazarlama Planlaması -Çevre Analizi (Dış Çevre-İç Çevre-Müşteri Çevresi) -Durum Analizi (SWOT Analizi) -Büyüme Hızı&Pazar Payı Matrisi -İşletmelerde Büyüme Stratejileri -Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi -Pazarlama Karmalarından Ürün ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Fiyat ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Tutundurma ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Dağıtım ve ilgili kavramları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşletmelerde pazarlamanın rolünü ve pazarlama karmalarını hatırlar. |
Pazarlama sistemi ve işletmenin hedef pazarını hatırlar, uygular, yaratır. |
SWOT analizi ve stratejik pazarlama planını ve pazarlama stratejilerini anlar. |
İşletmelerde uygulanabilecek büyüme stratejilerini anlar. |
Büyüme Hızı-Pazar Payı (BCG) Matrisini hatırlar, uygular, analiz eder. |
Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri anlar. Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemleri arasındaki hatırlar, değerlendirir, analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Temel Kavramlar (Değişim, Pazar, İhtiyaç, İstek, Değer, Tatmin, Kalite, Talep) | Anlatım |
2 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Talep-Arz arasında denge açısından 8 durum, Ürün ve Hizmetler , Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları | Anlatım |
3 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Sistemi, Pazarlama Fonksiyonları, Fayda Kavramı | Anlatım |
4 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Stratejileri (Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi, Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi, Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi) , Pazarlama Kontrolü | Anlatım |
5 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazar, Hedef Pazar , Pazar Çeşitleri , Tüketici , Tüketici Çeşitleri, Tüketici Karar Alma Süreci, Pazarlama Yöneticisinin Cevaplaması Gereken Sorular | Anlatım |
6 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Çevresi - Pazarlamayı Etkileyen Mikro , Makro Çevresel Faktörler ve İşletme İçi Faktörler | Anlatım |
7 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Stratejik Pazarlama Planlaması | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Stratejik Pazarlama Planlaması, Çevre Analizi (Dış Çevre-İç Çevre-Müşteri Çevresi), Durum Analizi (SWOT Analizi) | Anlatım |
10 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Büyüme Hızı&Pazar Payı Matrisi, İşletmelerde Büyüme Stratejileri, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi | Anlatım |
11 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Karmalarından ÜRÜN kavramı | Anlatım |
12 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Karmalarından FİYAT kavramı ve detayları | Anlatım |
13 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Karmalarından TUTUNDURMA kavramı ve detayları | Anlatım |
14 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Pazarlama Karmalarından DAĞITIM kavramı ve detayları | Anlatım |
15 | Ders kitabının ilgili bölümleri okumak | Genel Tekrar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Doç.Dr.Yakup Durmaz (EDİTÖR) - Pazarlama İlkeleri |
Prof.Dr. İsmet Mucuk – Pazarlama İlkeleri |
Prof.Dr. Mehmet Karafakıoğlu – Pazarlama İlkeleri |
Prof.Dr. Sevgi Ayşe Öztürk – Hizmet Pazarlaması |
ARMSTRONG, Gary, et al. "Principles of marketing". Pearson Australia, 2014. |
BAKER, Michael. The Marketing Book". Routledge, 2012. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
|
5 | |||||
2 |
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain current information about the field with information and communication theories.
|
4 | |||||
2 |
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
|
2 | |||||
2 |
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the programming languages for the functioning of business.
|
2 | |||||
2 |
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
|
5 | |||||
2 |
Conducts projects related with his/her field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
|
5 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
|
5 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |