Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BAY216 | BORÇLAR HUKUKU | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin borçlar hukukunun gerektirdiği bilimsel bilgiye sahip olabilmeleri için altyapı oluşturma ve bu alandaki uygulamaları yorumlama ve analiz edebilecek temel bilgi/becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; borçlar hukuku genel kavramları, borcun doğumu; borç ilişkilerinin doğuş kaynakları (hukuki işlemden doğan borçlar, doğrudan doğruya kanundan doğan borçlar, sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar), borçların ifası ve ifanın yerine getirilmemesi, borç ilişkilerinde özel durumlar, borcu sona erdiren sebepler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İcap ve kabul kavramları ile birlikte sözleşmenin kuruluşunu açıklar |
Haksız fiilden doğan sorumluluğun şartlarını tanımlar |
Borcun doğuşunu, sözleşme kavramını, borcun sona ermesini, borçlu ve alacaklının hak ve yükümlülüklerini açıklar |
Borçlar hukukuna ait bilgileri sosyal yaşamda nasıl kullanacağını somut örneklerle açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Borç ve sorumluluk kavramı; borcun hukuki niteliği; borcun kaynakları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Sözleşmenin kurulması; icap-kabul; sözleşmenin şekli; sözleşmenin konusu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Sözleşmelerde nisbi butlan sebepleri (hata, hile ve ikrah); sözleşmelerde gabin | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Sözleşmelerde temsil; yetkisiz temsil | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Haksız fiillerden doğan borçlar; hukuka uygunluk sebepleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Kusursuz sorumluluk (sepebleri-çeşitleri-sonuçları) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Kıymetli evrak kavramı, tanımı ve unsurları ve cirosu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Borcun ifa edilmemesi; borçlunun temerrüdü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Borcun sona ermesi; borcun yenilenmesi (tecdit); alacaklı ve borçlu sıfatının birleşmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Borcun takası; borcun ifasında imkansızlık; borcun ifasında zamanaşımının etkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Müteselsil borçluluk; şarta bağlı borçlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Alacağın temliki; Borcun nakli | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Reisoğlu, S. (2010). Borçlar Hukuku Genel Hükümler. İstanbul: Beta Yayınevi |
Erol, M. (2015). Introduction to Turkish Commercial Law. İstanbul: Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
1 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ödev | 6 | 4 | 24 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |