Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BAY414 | BANKACILIKTA HAZİNE VE FON YÖNETİMİ | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; fon yönetimi araçlarını ve türev ürünleri tanımlayarak, banka hazine ve fon yönetimi işleyişini anlayabilecek bilgi/beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; TL, Bono, Döviz, Repo masalarının kendi içlerinde ve birbirleri ile etkileşimi doğrultusunda banka hazinelerinin yönetimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bankalarda hazine ve fon yönetiminin önemi, amacı, temel fonksiyonlarını tanımlar |
Bono/tahvil, repo/ters repo, forward, swap, futures, arbitraj işlemlerini tartışır |
Fon yönetiminde piyasa ve ekonomik göstergelerin yorumlayarak portföy yönetimi uygulaması yapar |
Finansal varlıklara nasıl yatırım yapılacağını ve bu sürecin nasıl işlediğini tartışır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi, Türkiye'deki para ve sermaye piyasalarının incelenmesi (ödev hazırlığı) | Finansal Sistem, Finansal Piyasa Türleri ve Bankaların Rolleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
2 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Bankalarda Hazine ve Fon Yönetiminde kullanılan menkul kıymetler ve tahvil fiyatlaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
3 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi, Vadeli İşlem Opsiyon Borsasında işlem gören türev ürünlerin tespit edilmesi (ödev hazırlığı) | Hazine ve Fon Yönetiminin Önemi ve Yapısı, Türkiye’de döviz piyasaları, para ve sermaye piyasaları, Hazine ve Fon Yönetiminin gerçekleştirildiği ulusal ve uluslararası piyasalar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
4 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Bankacılıkta Risk Kavramı, Türleri ve Yönetimi, Türev ürünler ile risk yönetimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
5 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: TL Masası •Tanımlar, bankalar arası para piyasası, takasbank para piyasası, TCMB açık piyasa işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
6 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | •Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bankalar arası para piyasası, bono/tahvil, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
7 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | •Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | •Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
10 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, bankalar arası para piyasası, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
11 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, bankalarar ası para piyasası, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
12 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Döviz Pozisyon Yönetimi Hazine ve Fon Yönetimi: Döviz Masası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
13 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi,Türkiye'deki Bankaların Risk Yönetiminde hangi türev ürünleri kullandığının tespit edilmesi (Ödev Hazırlığı) | Döviz Pozisyon Yönetimi Hazine ve Fon Yönetimi: Döviz Masası Tanımlar, short ve long position | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
14 | Türkiye'deki Bankaların döviz pozisyonlarının tespit edilmesi (Ödev Hazırlığı) | Grup çalışması / Uygulama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
15 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Grup çalışması / Uygulama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cooper, R. (2004), Corporate Treasury and Cash Management, New York: Palgrave Macmillan |
Bragg, S. M. (2010), Treasury Management, New Jersey:Wiley |
Şahin, M. (2017), Ticari Bankalarda Fon Yönetimi ve Türk Bankacılık Sistemi, İstanbul: Ekin Yayınevi |
SPL yazarları (2020), Finansal Yönetim ve Mali Analiz, İstanbul: Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
3 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
4 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
4 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
4 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
1 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
4 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
5 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 177 |
Genel Toplam | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |