Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
YMG405 |
YENİ MEDYA VE KÜRESELLEŞME |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilere yeni medyanın işleyişiyle ilgili temel içerikleri aktarmakla birlikte medyanın ve diğer sistemlerin yerellikten nasıl küreselliğe doğru yükseldiği ve küreselin nasıl yerelleştiğini kavrayabilme becerisi kazandırmakla birlikte yaşamakta olduğumuz küresel sistemde ulus devletlerinin ve dünyanın geleceğiyle ilgili bir takım çıkarımlarda bulunma kabiliyeti kazandırılacaktır. |
İçerik: |
Yeni medyayla ilgili kavram ve kuramlar, İnternet gazeteciliği,Yurttaş gazeteciliği, Yeni medyada ifade özgürlüğü ve suskunluk sarmalı paradoksu, gözetim toplumu,Küreselleşme kavramı ve küreselleşme süreci, Küreselleşmeye yönelik yaklaşımlar ve küreselleşmenin boyutları, ideoloji, tüketim toplumu,Ulus devlet ve bunlarla ilgili konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Medyanın ve küreselleşmenin temellerini açıklar. |
Türkiye’de ve dünyada medya hakkında bilgileri karşılaştırırlar. |
Medyayla ilgili ulusal ve uluslararası yasalar ve kurumlar hakkında bilgileri sorgular. |
Medya ve devletin ekonomik ve siyasi yapısı arasındaki etkileşimi değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap Okuma |
Yeni medya ve ilgili kavramlar |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
2 |
Kitap Okuma |
İnternet gazeteciliği |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
3 |
Kitap Okuma |
Yurttaş gazeteciliği |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
4 |
Kitap Okuma |
Yeni medya kuramları |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
5 |
Kitap Okuma |
Teknolojik determinizm |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
6 |
Kitap Okuma |
Yeni medyada ifade özgürlüğü ve suskunluk sarmalı paradoksu |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
7 |
Kitap Okuma |
Yeni medya ve gözetim toplumu |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
Küreselleşme kavramı ve küreselleşme süreci |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
10 |
Kitap Okuma |
Küreselleşmeye yönelik yaklaşımlar ve küreselleşmenin boyutları |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
11 |
Kitap Okuma |
Küreselleşme ve ideoloji |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
12 |
Kitap Okuma |
Küreselleşme ve tüketim toplumu |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
13 |
Kitap Okuma |
Ulus devlet |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
14 |
Kitap Okuma |
Medyanın küreselleşmesi |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
15 |
Kitap Okuma |
Genel tekrar |
Sunum/Sözlü anlatım/ Soru-cevap/Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji ve Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya. |
Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları |
Sarı, O. (2018). Geleneksel Medya ve Yeni Medyanın Reklam Politikaları Açısından Karşılaştırmalı Analizi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul |
Manovıch, L. (2001). The Language of New Media, The MIT Press, London, England |
Yengin, D. (2015). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|