TR EN

HAVACILIK İNGİLİZCESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIY339 HAVACILIK İNGİLİZCESİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin Havacılık İngilizcesi hakim olmaları ve Havacılık sektöründe kullanabilme yetisi kazandırmaktır.
İçerik: Havacılık sektöründe kullanılan İngilizce literatürü, önemi, kullanım şekli ve pratiği.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havacılık İngilizcesi öğrenir.
Pratik yapar.
Havacılık İngilizcesini akademik ve sektörel alanlarda kullanabilme becerisini elde eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Hava haberleşmesine giriş Anlatım, Soru-cevap
2 Tez inceleme Uçuş öncesi (Uçuş öncesi kontroller Gecikmeler ve sorunlar, Gecikmeler ve sorunlar) Anlatım, Tartışma
3 kitap okuma Uçuş öncesi(Yerel koşullar) Anlatım, Soru-cevap
4 kitap okuma Yer hareketleri (Havaalanı işaretleri ve hava tarafı araçları) Anlatım ve örnek olay incelemesi
5 Sunum hazırlama Yer hareketleri (Taksi ve bekleme, Hava sorunları) Anlatım, Soru-cevap
6 Tez inceleme Kalkış, tırmanma ve seyir (Kalkış, Trafikle karşılaşma) Anlatım, Soru-cevap
7 kitap okuma Kalkış, tırmanma ve seyir (Tehlikeler hakkında uyarılar) Anlatım, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 kitap okuma Yoldaki olaylar (Operasyonel durumlar, Olağandışı olaylar) Anlatım, Soru-cevap
10 kitap okuma Yoldaki olaylar (Tıbbi durumlar) Anlatım ve örnek olay incelemesi
11 Sunum hazırlama Temas ve yaklaşma (İniş) Anlatım, Soru-cevap
12 Tez inceleme Temas ve yaklaşma (Devre birleştirme, Yaklaşma ve iniş problemi) Anlatım, Tartışma
13 kitap okuma İniş (İniş olayları, Pist koşulları, İniş tehlikeleri) Anlatım, Soru-cevap
14 kitap okuma Yerde (Taksi, Kapıya Ulaşım) Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
15 kitap okuma Yerde (Açık iletişim) Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ellis, S., & Gerighty, T. (2008). English for aviation–Oxord business English.
Emery, H., Roberts, A., Goodman, R., & Harrison, L. (2008). Aviation English: for ICAO compliance. Oxford: Macmillan.
Shawcross, P., & Day, J. (2011). Flightpath Teacher's Book: Aviation English for Pilots and ATCOs. Cambridge University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 15 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0