TR EN

REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY408 REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, reklamlarda kullanılan strateji ve taktiklerin belirlenmesidir.
İçerik: Dersin içeriğini, farklı ortamlarda yayınlanan reklamların çözümlemesi, markanın strateji ve taktiklerinin belirlenmesi, farklı sektörlerin incelenmesi, yeniden brief oluşturulması konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ve içerik çözümleme ile ilgili yöntemleri listeleyerek, örnek reklamlara ilişkin içerikleri yorumlar.
Çok anlamlı reklam içeriklerini tartışarak, mümkün olan tüm anlamları karşılaştırır.
Farklı yorumlara açık metinler tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Reklam Nedir? Tartışma,Soru,Cevap
2 Kitap Okuma+Sunum Reklam Analizi ve Rekabet Tartışma,Soru,Cevap
3 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Belirlenen Amaçlar Tartışma,Soru,Cevap
4 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Hedef Kitle Tartışma,Soru,Cevap
5 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Vaad ve Rekabete Etkileri Tartışma,Soru,Cevap
6 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Ses Tonu ve Farklılaştırma Tartışma,Soru,Cevap
7 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Medya Seçimi Tartışma,Soru,Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma+Sunum,Genel Tekrar Reklamlarda Bütçe Tartışma,Soru,Cevap
10 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda İşaretlerin ve Kodların Belirlenmesi Tartışma,Soru,Cevap
11 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- Otomotiv Sektörü Tartışma,Soru,Cevap
12 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- GSM Şirketleri Tartışma,Soru,Cevap
13 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- ABD Başkanlık Seçimleri Tartışma,Soru,Cevap
14 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- Kozmetik Sektörü Tartışma,Soru,Cevap
15 Genel Tekrar Genel Değerlendirme Tartışma,Soru,Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Nasıl Çözümlenir?. İstanbul: Beta Yayınevi.
Wiliamson, Judith. Reklamların Dili. İstanbul: Ütopya Yayınları, 2011.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 1 1
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 1 12 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 8 16
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0