Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI425 | TRAFİK PSİKOLOJİSİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere trafik psikolojisi alanındaki konu, metot ve yaklaşımları tanıtılmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "sürücü davranışları, psikoteknik değerlendirme, risk alma, sürücülerin rehabilitasyonu gibi trafik psikolojisi konularının kuramsal ve uygulamalı olarak işlenmesinden oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Trafik psikolojisinin araştırma konuları ve metotlarını açıklar. |
Trafikteki insan davranışının altında yatan farklı motivasyon ve süreçleri değerlendirir. |
Trafik güvenliğini artırabilmek için yol kullanıcı davranışlarının ne yönde ve nasıl değişebileceği konusunda çözümler planlar. |
Ders kapsamında öğrenilen teorik bilgi ve yaklaşımları trafik güvenliği problemlerini çözmeye yönelik araştırmalar yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Trafik psikolojisine giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Araştırma metotları & Sürücü davranışı modelleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Sürücü yeterlilikleri: görüş, dikkat, algı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Sürücü yeterlilikleri: yaş etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Psiko-teknik değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Sürücülerin psikoteknik değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Sürücülük stili: Hız yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Sürücülük stili: Saldırgan sürücülük, koruyucu tertibat kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Sürücü noksanlıkları: alkol ve madde kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Sürücü noksanlıkları: yorgunluk, dikkat dağılması, dikkat eksikliği | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Diğer yol kullanıcıları: yayalar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Diğer yol kullanıcıları: motorsiklet kullanıcıları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Kaza nedenleri ve analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Kazaya karşı alınan önlemler ve güvenlik planlaması | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TEKEŞ,B.,(2019).Trafik Psikolojisi. Türk Psikologlar Derneği. |
ÖZBEN,Ş.,(2020)Trafik Psikolojisi.40 Kitap yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
||||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
||||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
||||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
||||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
||||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
||||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
||||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |