TR EN

TOPLU YEMEK SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSY325 TOPLU YEMEK SİSTEMLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu desin amacı, yeme-içme endüstrisinde çok sayıda insana toplu olarak hizmet veren işletmelerle ilgili bilgi vermektir.
İçerik: Bu dersin içeriği, toplu hizmet veren işletmelerin iş akışları, menüleri, maliyetleri, yönetimleri ile birlikte ziyafetler, organizasyonlar ve açık büfelerdir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci, toplu hizmet veren işletmelerin karşılaşabileceği zorluklarla ilgili rapor çıkarır.
Öğrenci, bir ziyafet organizasyonunu planlar.
Öğrenci, toplu bir yemek organizasyonunun nasıl yönetileceğini açıklar.
Öğrenci, yemek organizasyonlarında hijyen standartlarının nasıl sağlanacağını listeler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür İncelemesi, Okuma Y-İ sektörü, yönetimi ve fonksiyonları Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür İncelemesi, Okuma Ziyafet, anlamı ve kapsamı Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür İncelemesi, Okuma Y-İ işletmelerinde fiyatlandırma Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür İncelemesi, Okuma Coffee break menüsü hazırlama Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür İncelemesi, Okuma Ziyafetlerde organizasyon, yönetim ve koordinasyon Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür İncelemesi, Okuma Ziyafet bölümünün diğer birimler ile ilişkisi, koordinasyonu ve denetimi Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür İncelemesi, Okuma Büfe ve kokteyl organizasyonu Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür İncelemesi, Okuma Kokteyl menüsü hazırlama Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür İncelemesi, Okuma Y-İ üretim süreci Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür İncelemesi, Okuma Y-İ üretim sürecinde denetleme aşamaları ve iş gücü maliyeti kontrolü Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür İncelemesi, Okuma Açık büfe menüsü hazırlama Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür İncelemesi, Okuma Ziyafet organizasyonu pazarlaması Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür İncelemesi, Okuma Y-İ işletmelerinde hijyen ve sanitasyon Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür İncelemesi, Okuma Baby shower, kına, çay saati ve parti menüleri hazırlama Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yılmaz, Y. (2006). Otel ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Ziyafet Organizasyonu ve Yönetimi. Detay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0