TR EN

DİJİTAL PAZARLAMADA YAKLAŞIMLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY329 DİJİTAL PAZARLAMADA YAKLAŞIMLAR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; dijital pazarlama ve pazarlamada yeni yaklaşımlar ile temel kavramların anlaşılmasını sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği; dijital pazarlamanın tanımı, gelişimi, dijital pazarlama yaklaşımları, dijital pazarlama araçları, konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital pazarlama kavramını açıklar.
Dijital pazarlamanın farklılıklarını tartışır.
Dijital pazarlama araçlarını sınıflandırır.
Dijital pazarlama yaklaşımları ile ilgili örnekler verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders İçeriğinin Anlatılması Anlatım, Soru-Cevap
2 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlama Kavramı Anlatım, Soru-Cevap
3 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamanın Gelişimi Anlatım, Soru-Cevap
4 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamanın Farklılıkları Anlatım, Soru-Cevap
5 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlama Araçları Anlatım, Soru-Cevap
6 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlama Araçları Anlatım, Soru-Cevap
7 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap
10 Kitap Okuma+Sunum Niş Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
11 Kitap Okuma+Sunum Yeşil Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
12 Kitap Okuma+Sunum Gerilla Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
13 Kitap Okuma+Sunum E-Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
14 Kitap Okuma+Sunum Doğrudan Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
15 Kitap Okuma+Sunum Ağızdan Ağıza Pazarlama, Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pazarlama 4.0 ( Marketing 4.0) Philip Kotler
Dijital Pazarlama Stratejisi: Çevrimiçi (online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım Simon Kingsnorth Nobel Akademik Yayıncılık
Dijital Pazarlama Strateji, Yürütme ve Uygulama Dave Chaffey ve Fiona Ellis
Dijital Reklamın Gizli Dünyası: İçerik Pazarlaması ve Doğal Görünen Reklamlar Mara Einstein
E-Tı̇caret ve Di̇ji̇tal Pazarlama (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ocak 2019 Kürşat Kazankaya
Dijital Pazarlama Temelleri (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Kasım 2018 Emre Gökşin

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0