TR EN

HALKLA İLİŞKİLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY421 HALKLA İLİŞKİLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Halkla İlişkiler uygulamalarının işletmelerin sürdürülebilirlik yönetimi açısından öneminin tartışılması ve marka, etik, sosyal sorumluluk, çevre bilinci, inovasyon, farkındalık kavramlarını sürdürebilirlik ve halkla ilişkiler alanı ile ilişkilendirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Sürdürebilirlik, Halkla İlişkiler, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Marka İletişimi konularının kavramsal olarak anlatılması, Markaların Sürdürülebilirlik Anlayışında Halkla İlişkiler uygulamalarının önemi, Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik açısından Kitle İletişim araçları ve sosyal medya araçlarının kullanımı (örnekler) , çevre bilinci ve etik kavramlarının Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik yönetimi ile ilişkisi, Halkla İlişkilerde Sürdürebilirliliğin ölçümlenmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkiler ve sürdürebilirlik ile ilişkili kavramları tanımlar.
Sürdürülebilirlik, kurumsal sosyal sorumluluk, etik, marka kavramlarının halkla ilişkiler alanı ile ilişkisini yorumlar.
Halkla ilişkiler uygulamalarının markaların sürdürebilirlik anlayışındaki yeri ve önemini açıklar.
Sürdürülebilirlik ve halkla ilişkiler alanında edindiği teorik bilgileri kullanarak şirket SWOT analizini yorumlar.
Sürdürülebilirliği destekleyen halkla ilişkiler kampanya planı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Derste yararlanılacak kaynaklar ve dersin ölçme değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme . Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Kavramları ile ilgili genel değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap Okuma Halkla İlişkiler Nedir? Sürdürülebilirlik Nedir? Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik uygulamalarının Markalar Açısından Önemi Nedir? Kavramsal Çerçeve Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap Okuma Sürdürülebilirlik Açısından Halkla İlişkilerde İzlenen Temel Amaç ve İlkeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap Okuma Sürdürülebilirlik Açısından Halkla İlişkilerde İzlenen Temel Amaç ve İlkeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap Okuma Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Açısından İnovasyon Kavramının Önemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap Okuma Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Açısından Çevre Bilincinin Önemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap Okuma Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Açısından Etik Kavramının Önemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap Okuma Ara Sınav Soruları Cevaplarını n Tartışılması, Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik açısından Kitle İletişim araçları ve sosyal medya araçlarının kullanımı (örnekler) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap Okuma Sürdürülebilirlik açısından Halkla İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Örnekli Anlatım Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap Okuma Sürdürülebilir Marka İletişimi Açısından Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap Okuma Sürdürülebilirlik Açısından Sektörel Halkla İlişkiler Uygulamaları Örnek Olaylar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap Okuma Markaların Sürdürülebilirliği Açısından Halkla İlişkiler Kampanya Planı Oluşturma Ödev Sunumları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Asna A. (2006).Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. Pozitif Yayınları, İstanbul
Aydemir O.(2013).Halkla İlişkiler: kavram, strateji ve uygulamaları. Der Yayınları, İstanbul
Theaker A.(2013).The public relations strategic toolkit : an essential guide to successful public relations practice.New York,NY.Routledge
Tengilimoğlu D.& Öztürk Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve sigortacılık ve finans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
2
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri iktisat, işletme, hukuk, istatistik, muhasebe ve pazarlama alanıyla ilişkilendirir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve sigortacılık uygulamalarını finans teorileri, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ilişkilendirir.
0
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanları ile ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerindeki planlama ve uygulama sürecini açıklar.
0
2
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde karşılaşılan problem için çözüm önerileri oluşturur.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
0
2
İktisadi verileri doğru bir şekilde analiz ederek, finansal riskleri minimize edecek şekilde tasarrufları ve portföy yatırımlarını yönetir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık işlemlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevi yerine getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinin planlanması sürecini ve insan kaynağı performans konularında gerekli olan temel bilgiyi kazanır.
0
2
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili veri tabanları bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sektördeki paydaşlarla yenilikçi fikirleri ortaya çıkarmak için iş birliği yapar.
0
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili bilimsel, sektörel gelişmeleri ve yenilikleri araştırır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili finansal verileri analiz eder.
0
2
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0