TR EN

İNTERAKTİF MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY423 İNTERAKTİF MEDYA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, fotoğraf makineleri ve fotoğrafçılıkla ilgili temel bilgilerin edinilmesinin yanı sıra, fotoğrafın sanatsal yaratımı için ışık ve aydınlatma teknikleri hakkında beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, fotoğraf tarihçesi, fotoğraf makinesinin yapısı ve türleri, fotoğraf makinelerinin kullanımı ve teknikleri, fotoğrafta kompozisyon kuralları; Işığın türleri (ana ışık, dolgu ışığı, fon ışığı, doğal ışık) ve ışığın doğru kullanımı konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal medya ve ilgili terimleri açıklar.
Geleneksel ve yeni medyayı kavramlarını karşılaştırır.
Dijital dönemde yeni teknolojilerin ve sonraki gelişmelerin yeni medya ile olan ilişkisini ortaya koyar.
Dijital dönemde toplum, kültür, medya arasındaki ilişkiler ve değişiklikleri tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
2 Kitap Okuma Sosyal Medya ve İlgili Terimler Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
3 Kitap Okuma Kültür, İletişim ve Değerlerdeki Değişimler Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
4 Kitap Okuma Bir Medya Olarak İnternet Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
5 Kitap Okuma Viral pazarlama örnekleri Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
6 Kitap Okuma Reklamcılık ve Yeni Medya Kullanımları Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
7 Kitap Okuma Multimedya Çağında Reklamcılık Örnekleri Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Multimedya Çağında Reklamcılık Örnekleri (2) Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
10 Öğrenci ödev hazırlama Sosyal Medya ve Pazarlama Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
11 Öğrenci ödev hazırlama Örneklerle Sosyal Medya ve Pazarlama Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
12 Öğrenci ödev hazırlama Sosyal Medyada Etik Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
13 Öğrenci ödev hazırlama Türkiye ve Dünya'dan Güncel Örneklerle Sosyal Medya Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
14 Öğrenci ödev hazırlama Türkiye ve Dünya'dan Güncel Örneklerle Sosyal Medya Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
15 Öğrenci ödev hazırlama Dönemin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Frick T. (2007). Managing İnteractşve Media Projects, Springer.
Laughey D. (2010). Medya Çalışmaları,Teoriler ve Yaklaşımlar, İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.
LaugheY D. (2010). Medya Çalışmaları,Teoriler ve Yaklaşımlar, İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.
Frick T. (2007). Managing İnteractşve Media Projects, Springer.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0