Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY336 | HAVACILIK BAKIM YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, havacılık bakım yönetimi alanında bakım operasyonlarının safhaları ile kanun, talimat ve yönetmelikler hakkındaki bilgilerin aktarılmasıdır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Uçak bakımı, ulusal ve uluslararası hava aracı bakım düzenlemeleri, uçakların bakımının uygulandığı saha olan hangar, apron gibi ortamlar ve bakım operasyonlarının güvenliği amacı ile gerekli emniyet önlemleri, bakımda kullanılan dokümanlar, bakımda sürdürülebilirlik, bakımda maliyetler, bakımda insan faktörleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası hava aracı bakım düzenlemelerini açıklar. |
Ulusal kanun, talimat ve yönetmelikleri tanımlar. |
Hava Aracı Bakımını oluşturan faaliyetleri açıklar . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Hava Aracı Bakım Düzenlemeleri | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
2 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ICAO Annex-1, ICAO Annex-6 | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
3 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ICAO Annex-8 ICAO Annex-8 Uçuşa Elverişlilik kavramı.SHY-M | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
4 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | EASA, ECAC, SHGM Belgeleri. Bakım ve Onarımda Sertifikasyon SHY-66 | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
5 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakımda Kullanılan Checklist ve Dokümanlar • İmalatçı Dökümanları • Otorite Dokümanları • Havayolu Kaynaklı Dokümanlar | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
6 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakım Periyotları, Kuralları ve Faaliyetler, Bakımın Sınıflandırılması. ATA100 CHAPTERS | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
7 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakımında Kullanılan Atölyeler, Hava Aracı Bakım Kuruluşlarında İş Sağlığı ve Güvenliği(8) | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Onarım Maliyetleri, Doğrudan Bakım Maliyetlerinin Yönetilmesi | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
10 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kaza Kırım İnceleme Usülleri ve Kaza İnceleme Organizasyonları | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
11 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakımı ve Sürdürülebilirlik | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
12 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Kontrol, Kalite Kontrol ve Kalite Yeterlilik | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
13 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Yönetimi, Bakım Kuruluşlarının Genel Yapısı | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
14 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Hava Aracı Bakımında/Havacılıkta İnsan Faktörleri | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
15 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Basol Servet, 2014, Havacılık Bakım Yönetimi, Rev-2 140324sb |
Antonin Kazda and Robert E. Caves, “Airport Design and Operation”, 2015 Emerald Group Publishing Limited |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |