TR EN

FİNANSAL MUHASEBE I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BAY103 FİNANSAL MUHASEBE I 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi LOKMAN KANTAR
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi LOKMAN KANTAR

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere muhasebe ile ilgili defter tutma, temel mali tabloları düzenleme ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; muhasebe kavramı, defterler, mali tablolar, birinci ve ikinci sınıf işletmeler, mizan, envanter işlemleri gibi konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Muhasebenin kavramlarını, ilkelerini tanır
Birinci ve ikinci sınıf tacirleri ve tutacakları defterleri açıklar
Mizan, envanter, yevmiye defteri ve mali tabloları ayırt eder
Aktif-pasif, borç-alacak ilişkisini ayırt eder
Yevmiye defteri işlemlerini uygular

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Muhasebenin tanımı ve temel kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
2 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Muhasebe fişleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
3 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Birinci ve ikinci sınıf tacirler ve tutulacak defterler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
4 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Temel mali tablolar (Bilanço ve Gelir Tablosu) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
5 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Mizan ve Envanter kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
6 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Büyük defter ve yevmiye defteri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
7 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Hesap kavramı ve hesapların işleyişleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
8 - ARA SINAV -
9 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
10 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Hazır değerler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
11 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Ticari Alacaklar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
12 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Diğer Alacaklar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
13 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Stoklar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
14 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Dönem Ayırıcı Hesaplar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
15 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Duran Varlıklar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

SEVİLENGÜL, O. (2016), Genel Muhasebe, Ankara:Gazi Kitabevi
SEVİLENGÜL, O. (2013) Çözümlü Muhasebe Problemleri, Ankara: Gazi kitabevi
FEYİZ, M.A (2013), Genel Muhasebe, İstanbul: Ekin Yayınevi
UYSALl, T. ŞENLİK, M.(2013), Genel Muhasebe, İstanbul: Seçkin Yayıncılık
HARRISON, W., T. (2014), Financial Accounting:International Financial Reporting Standards, Boston: Pearson Education Inc

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
5
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
4
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
2
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
5
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
1
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
4
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
5
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 6 4 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0