Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY425 | HAVAYOLU GELİR YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, gelir yönetimini tanımlayabilmeleri ve Türkiye’deki havayolu işletmelerinin gelir yönetimi uygulamaları hakkında analiz yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Gelir yönetimi ile ilişkili kavramlar, Türkiye’deki havayolu işletmeciliğinin mevcut durumunun incelenmesi, Türkiye’deki Havayolu Ulaştırmasının Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizinin yapılması, Havayolu İşletmelerinde Arz, Talep ve Gelir Yönet Gelir Yönetiminin Getirdiği Problemlerin değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gelir yönetimi için gereklilikleri tanımlar. |
Türkiye’deki havayolu işletmeciliğinin mevcut durumunu analiz eder. |
Havayolu işletmelerinde fiyatlama kararlarının önemini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Temel tanımlar | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Gelir Yönetimi İçin Gereklilikler | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’deki Havayolu İşletmelerinin Türleri ve Yapısı | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’deki Havayolu İşletmeciliğinin Mevcut Durumu | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’de Faaliyette Bulunan Türk Havayolu İşletmelerinin Yapısı | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’deki Havayolu Ulaştırmasının Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’deki Havayolu Ulaştırmasının Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Gelir Yönetiminin Havayolu İşletmelerinde Uygulanması ve Fiyatlandırma | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Kapasite Sorunu, Yönetimi ve Doluluk Oranları | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Arz, Talep ve Gelir Yönet | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Fiyatlama Kararları Ve Önem | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Fiyat Politikasının Belirlenmesi Ve Fiyat Farklılaştırm | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Gelir Yönetiminin Getirdiği Problemler | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Gelir Yönetiminin Getirdiği Problemler | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gerede E.,Sarıhan A.E., Battal Ü., Demirci A. E. (2010). Havayolu Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Shaw S. (2016). Marketing and Management. (17. Edition). USA: Routledge |
Robert L. Philips,2011, Fiyatlandırma ve Gelir Optimizasyonu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |