TR EN

HAVALİMANI SLOT YÖNETİMİ VE PLANLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIY432 HAVALİMANI SLOT YÖNETİMİ VE PLANLAMA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders dünya çapında slot yönergelerine hakim, slot yönetim ve planlamasında kabul gören global standarttaki politikaları, ilkeleri ve prosedürleri bilen ve uygulayan, slotların nasıl tahsis ve koordine edebileceğini çok iyi bilen, lider ruhlu hava yolu yöneticisi, network personeli, koordinasyon ekibi, handling acenta personeli ve çalışan yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Slot yönetim ilke ve prosedürleri, planlama teknikleri, slot tahsis ve koordinasyon, SSIM standart iletişim teknikleri ve bu konuların alt başlıklarından oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türkiye’de slot uygulanan havalimanlarını listeler.
Slot koordinasyon merkezi ve yetkilerini açıklar
Havaalanı Slot Yönetimi ve Planlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
Slot planlama modellerini sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 KİTAP OKUMA Türkiye’de ve dünyada hava trafiği, slot yönetim ve planlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 KİTAP OKUMA Slot nedir? Slot tipleri ve dağıtımı, profesyonel yönetim ilkeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 KİTAP OKUMA Slot tahsis işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 KİTAP OKUMA Slot genelge, talimat ve prosedürleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 KİTAP OKUMA Türkiye’de slot uygulanan hava limanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 KİTAP OKUMA Slot koordinasyon merkezi ve yetkilileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 KİTAP OKUMA Slot planlama modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 KİTAP OKUMA Slot aksaklıkları ve rötarlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 KİTAP OKUMA Yer slot işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 KİTAP OKUMA IATA SSIM standart iletişim teknikleri ile slot mesajlaşma sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 KİTAP OKUMA Slot yazışmalarında servis tipleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 KİTAP OKUMA Permi ve uçuş planı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 KİTAP OKUMA IATA WSG sistemi, planlama, operasyon ve slot izleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 KİTAP OKUMA Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Berardino, F. (2010). New US airport slot policy in flux J. Transport Econ. Policy, 43, (2), pp. 279–290.
Boeing Current Market Outlook 2011–2031 Boeing, Seattle. (2012).
Dempsey, P.S. (2001). Airport landing slots: barriers to entry and impediments to competition Air Space Law, 26 (1), pp. 20–48.
DotEcon Ltd. (2001). Auctioning Airports Slots. London, UK
Fukui, H. (2010). An empirical analysis of airport slot trading in the United States. Transp. Res. Part B 44 (3), 330–357.
Oum, T.H., Taylor, A.J., Zhang, A. (1993). Strategic airline policy in the globalizing airline networks. Transp. J. 32, 14–30.
Sieg G. (2010). Grandfather rights in the market for airport slots Transp. Res. Part B, 44 (1), pp. 29–37.
Teyssier Aviation Statistics & Data: a Vital Tool for the Decision Making Process ICAO, Montreal, (2010).
DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü
http://kesitakademi.com/Makaleler/1416421042_1239%20T%c3%9cZ%c3%9cN%20TOLGA%20%c4%b0NAN.pdf

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0