Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IBY413 |
GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersi alan öğrencilerin; Ekonomik sorunların yirminci yüzyıldaki gelişim ve değişimi, karşılaşılan sorunların giderilmesinde ortaya çıkan etmenler, bu etmenlerin sorunların çözüm sürecine etkileri ve gelişmekte olan ekonomilerin yapısal sorunları hakkında bilgiyi öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
C Contents of the Course Unit Bu ders; güncel ekonomik sorunları belirlemesi ve bu sorunlar karşısında nasıl bir ekonomi politikası izleyebilecekleri konusunda kazanımlar edinmesi, Türkiye ekonomisinin yapısal sorunlarının ayrıntılı olarak incelenmesini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
1.Ekonomik sorunların nedenlerini açıklar. |
2. Ekonomi biliminin yöntemlerini kullanarak sorunları yorumlar. |
3. Türkiye ekonomisinin yapısal sorunlarını inceler. |
4. Türkiye ekonomisinde makro ekonomik konuları tanımlar. |
5. Ekonomik krizleri ve sorunları değerlendirir. |
6. Güncel ekonomik gelişmeleri tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
1980 sonrasında Ekonomik büyüme ve yapısal değişme |
Anlatım |
2 |
Literatür Taraması |
1990 Sonrasında Finansal Serbestleşme |
Anlatım |
3 |
Literatür Taraması |
Güçlü Ekonomiye Geçiş Programı ve 2008 küresel finansal krizi |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür Taraması |
Türkiye'de Milli Gelir, Enflasyon, Faiz ve Para Politikaları |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür Taraması |
Türkiye'de Ekonomik Büyümenin Tarihsel Gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür Taraması |
Küreselleşmenin Ekonomiye Etkileri |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür Taraması |
Türkiye’de Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, Yabancı Sermaye Hareketleri |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Türkiye ve Dış Ekonomik İlişkiler |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür Taraması |
Türkiye'de İşgücü ve İnsan Kaynakları uygulamaları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür Taraması |
Türkiye'de Dış Ticaret uygulamaları |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür Taraması |
Dünya Ekonomisinde Güncel Ekonomik Sorunlar |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür Taraması |
Türkiye Ekonomisinde Sektörlerin Güncel Ekonomik Sorunları (Hizmet sektörleri, Sanayi Sektörü, İnşaat sektörü, Turizm sektörü) |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür Taraması |
Türkiye Ekonomisinde Ekonomik ve Mali Krizler |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür Taraması |
Mali ve Finansal sorunlar İle İlgili Gelecek öngörüleri |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Algan, N., Özsoylu, A.F. (2011). Güncel Mali ve Ekonomik Sorunlar, İstanbul: Karahan kitapevi. |
Kubar, Y. (2016). Seçme Konular ile Güncel Ekonomik Sorunlar, Ankara: Gazi kitapevi. |
Karaca, C. (2016). Türkiye’nin Güncel Ekonomik Mali Sorunları ve Politikaları, İstanbul: Ekin Yayınları. |
Cox, S.T. (1972). Current Economic Problems: Book of Readings, Publisher: Irwin (Richard D.) Inc.,U.S. |
Roubıı, N., Mıhm, S. (2010). Crisis Economics: A Crash Course in the Future of Finance, The Penquen press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
4 |
24 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|