TR EN

MEDYA VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY327 MEDYA VE REKLAMCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileriyle ilgili temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; reklamcılığın tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi değişen tüketici davranışları çerçevesinde oluşturulan reklam tasarımları, reklam türleri, geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileri gibi konular oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamları inceleyerek karşılaştırır.
Reklamcılık kavramlarını tanımlar.
Temel reklam stratejilerini açıklar.
Yaratıcı reklam filmleri planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Reklamın ve reklamcılığın tanımı ve önemi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tarihi gelişim içerisinde reklamcılığın gelişimi Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam ve pazarlama Reklamın amaçları ve işlevleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tüketici özellikleri ve alternatif reklam mecraları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Bütünleşik Pazarlama Örnekleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Mecralar ve Yeni Ekonomi Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Mecrada Reklamcılık Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam türleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Medya Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Advergaming Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Viral Reklam Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Radyo Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklamcılıkta örgütlenme yapısı ve reklam ajansları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma& Görsel kaynak izlemex Genel değerlendirme Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları. İstanbul.
Kocabaş, F. ve Elden, M. (2005.) Reklamcılık Kavramlar Kararlar Kurumlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Elden, M. ; Özkan U. ; Yeygel, S. (2007). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Sullivan, L. (2004). Satan Reklam Yaratmak. Çev. Yaman, S. MediaCat Kitapları.
Belch G. E. and Belch, M. A. (2015). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 10th Edition McGraw Hill Education. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0