TR EN

MEDYA VE MASAÜSTÜ YAYINCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY425 MEDYA VE MASAÜSTÜ YAYINCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere sayfa tasarımı ile ilgili temel kavramları, ilkeleri ve bilgileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini Sayfa tasarımı, QuarkXPress ile InDesign programlarının kullanım esasları, bilgisayar ortamında uygulamalar oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sayfa tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlayarak, masaüstü yayıncılığa ait tekniklerin ayırt eder.
QuarkXPress ve InDesign programlarını kullanarak, sektörel örneklerine uygun şekilde çeşitli tasarımlar uygular.
Güncel masaüstü yayıncılık örneklerini inceleyerek, eksik yönlerinin giderilmesine yönelik tavsiyelerde bulunabilecek ve kendi medya içeriğini üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sayfa tasarımı kavramı ve sayfa tasarımının amaçları Uygulama
2 Okuma Sayfa tasarımını belirleyen ve etkileyen unsurlar Uygulama
3 Okuma Sayfa tasarımındaki ana yaklaşımlar Uygulama
4 Okuma Sayfa tasarımında kullanılan yazılı ve görsel unsurlar Uygulama
5 Okuma OuarkXPress’e giriş Uygulama
6 Okuma Tabloid boyutta çalışma, kolon yerleştirme, renklendirme yapma Uygulama
7 Okuma Metin ve fotoğraf yerleştirme, çerçeve düzenleme Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Haber gruplaması yapma, grubu açma, inisiyal yapma Uygulama
10 Okuma InDesign'a giriş Uygulama
11 Okuma Frame araçları, çerçeve yaratma, metin kopyalama-kesme-yapıştırma Uygulama
12 Okuma Metin yerleştirme, paragraf hizalama Uygulama
13 Okuma Fotoğraf yerleştirme, dekupe yapma Uygulama
14 Okuma Fotoğraf yerleştirme, dekupe yapma Uygulama
15 Okuma Fotoğraf yerleştirme, dekupe yapma Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Vural, A. (2009). Adım Adım Yayıncılık. Elit Kültür Yayıncılık
Mazlum, F. S. (2006). Masaüstü Yayıncılık: Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş. Gazi Kitabevi.
Walters, R. L. (1994). Broadcast Writing: Principles and Practices. McGraw-Hill Humanities. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0