Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MIY427 |
İKNA KURAMLARI VE RETORİK |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı iletişimde ikna sürecinin ve söylemin önemini belirterek, kaynak ve alıcı arasında retoriksel metinlerin ve görsellerin işlevini açıklamaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğinde iknanın ve retoriğin tanımı, ethos pathos ve logos gibi iletişim süreci unsurlarının önemi, ikna edici iletişimin nitelikleri ve çeşitli öğrenme ve davranış kuramları anlatılması bulunmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İkna sürecinde hangi argümanları kullanacağını tartışır. |
Maruz kaldığı karşı tarafın ikna sırasında mesajında kullandığı önermeleri analiz eder. |
İkna usnurlarının geçerliliği savını savunur. |
Hedef kitlenin beklentisine uygun Ethos, Pathos, Logos özelliklerini kullanarak hedef kitleyi ikna eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap okuma |
Genel bilgilendirme ve derse giriş |
Sunum ve anlatım. |
2 |
Kitap okuma |
İkna Kavramı ve İkna Süreci |
Sunum ve anlatım. |
3 |
Kitap okuma |
İknada Kaynağın Önemi ve Özellikleri |
Sunum ve anlatım. |
4 |
Kitap okuma |
İknada Hedef Kitle (Dinleyici)/Mesajın Özellikleri ve Tutumlar |
Sunum ve anlatım. |
5 |
Kitap okuma |
Aristoteles ve Retorik |
Sunum ve anlatım. |
6 |
Kitap okuma |
Aristoteles ve Retorik |
Sunum ve anlatım. |
7 |
Kitap okuma |
Kitle Psikolojisi – Gustave Le Bon – Sigmund Freud |
Sunum ve anlatım. |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap okuma |
Motiv (Güdü) ve Motivasyon |
Sunum ve anlatım. |
10 |
Kitap okuma |
Temel Motivasyon Kuramları |
Sunum ve anlatım. |
11 |
Kitap okuma |
Temel Motivasyon Kuramları |
Sunum ve anlatım. |
12 |
Kitap okuma |
Psikanalitik İkna Kuramları |
Sunum ve anlatım. |
13 |
Kitap okuma |
Kişilik Analizi Yapan Kuramlar |
Sunum ve anlatım. |
14 |
Kitap okuma |
İhtiyaç Kuramları |
Sunum ve anlatım. |
15 |
Kitap okuma |
Temel İkna Stratejileri |
Sunum ve anlatım. |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Robert Cialdini, İknanın Psikolojisi Mediacat Yayıncılık, İstanbul, 2003 |
Mustafa C. Sadakaoğlu, Reklam, İkna ve İdeoloji, Kriter, İstanbul, 2020 |
Ed. Mine Oyman, İkna Edici İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2012 |
Sefer Darıcı, Subliminal İşgal, 10. baskı, Destek Yayınevi, İstanbul, 2016 |
Gustave Le Bon, Kitleler Psikolojisi, Alter Yayıncılık, Ankara, 2009 |
Aristoteles , Retorik, 1. baskı, Say Yayınları, İstanbul, 2018 |
Louis Althusser , İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, 2. baskı, İthaki Yayınları, İstanbul, 2015 |
Çiğdem Kağıtçıbaşı, Yeni İnsan ve İnsanlar, 10. basım, Evrim Yayınevi, İstanbul, 2004 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|