TR EN

MEDYA VE KÜRESELLEŞME KRİTİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY429 MEDYA VE KÜRESELLEŞME KRİTİĞİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere Türkiye’deki Dünyadaki toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle medya arasındaki ilişkileri idrak etme becerilerini kazandırmak. Küreselleşen dünya ve medya bağlantısını anlamlandırmalarını, analiz edebilmelerini amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği: medyanın genel tanımı, kitle iletişiminin araçları, işlevleri, süreçleri ve etkileri, dünyada ve Türkiye’de basının gelişimi, fotoğrafçılık ve sinema tarihi, radyo yayıncılığı tarihi, televizyonun radyo ve sinemayla etkileşim içinde gelişimi, kamu yayıncılığı ve özel yayıncılık nosyonları, medyada denetim, uluslararası sözleşmeler ve örgütler, Türkiye’de küreselleşen medya, halkla ilişkiler ve reklamcılığın gelişimi ve internet devrimi ve Türkiye’deki etkileri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medyanın ve küreselleşmenin temellerini açıklar.
Türkiye’de ve dünyada medya hakkında bilgileri karşılaştırırlar.
Medyayla ilgili ulusal ve uluslararası yasalar ve kurumlar hakkında bilgileri sorgular.
Medya ve devletin ekonomik ve siyasi yapısı arasındaki etkileşimi değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Medya ve Kürselleşme kavramlarının tanımı ve genel yapısı- tanışma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Sunum Küreselleşmenin Tarihsel Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Sunum Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Sunum Küreselleşmenin Ekonomik Boyutu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Sunum Küreselleşmenin Kültürel Boyutu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Sunum Medyanın Küreselleşmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Sunum Uluslararası İletişim Kuramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Sınav Sonrası Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Sunum İnternet Çağında Gazetecilik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Küreselleşme ve Sanat, Kolektif Üretimler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Öğrenci ödev hazırlama Dünya’da reklamcılık ve halkla ilişkilerin gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Öğrenci ödev hazırlama – Uluslararası bir medya ajansının yayın süreçlerinin ve tarihsel süreçlerinin araştırılması Yayıncılıkta Uluslararası Medya Sözleşmeleri ve Medya Örgütleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Öğrenci ödev hazırlama – Uluslararası bir medya ajansının yayın süreçlerinin ve tarihsel süreçlerinin araştırılması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Öğrenci ödev hazırlama – Uluslararası bir medya ajansının yayın süreçlerinin ve tarihsel süreçlerinin araştırılması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Keegan, W. J. ve Green Pearson, M. C. (2015). Küresel Pazarlama. Nobel Yayıncılık.
Steger, M. B. (2017). Globalization: A Very Short Introduction. Oxford University Press. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0