Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY439 | TARİHİ YAPILARI GÜÇLENDİRME | 5 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Turkish |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz-Yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi LOKMAN KANTAR |
Dersin Veren Hoca/Hocalar |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; Tarihi yapılarda oluşan statik ve mukavemet sorunlarını uluslararası koruma tüzüklerine uygun, özgün ve uygun modern malzemeler ile güçlendirme tekniklerini öğrenmek, uygulamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; Tarihi yapılarda güçlendirme tekniklerini, kullanılan özgün ve modern malzemeleri uluslararası koruma tüzükleri ışığında uygulamadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tarihi yapılarda gözle izlenebilen statik ve mukavemet sorunlarını gözlemler. |
Statik ve mukavemet sorunlarını inşaat mühendisleri ile birlikte disiplinler arası yürütür. |
Uluslararası tüzükler ile tarihi yapılara güçlendirme uygulama müdahalelerini belirler. |
Disiplinler arası çalışmalar ile tarihi yapılara güçlendirme uygulama malzemelerini belirler. |
Tarihi yapı özelinde uygulanacak güçlendirme çalışmalarını seçer. |
Tarihi yapı güçlendirme çalışmaları öncesi gerekli işlemleri hazırlar. |
Tarihi yapı güçlendirme çalışmalarını uygular. |
Tarihi yapı güçlendirme uygulamalarının sonuçlarını raporlandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders tanıtımı, uygulama ve değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Tarihi yapıları güçlendirmenin amacı. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Statik, Mukavemet ve Güçlendirme terminolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Tarihi yapılarda statik ve mukavemet sorunlarının algılanması ve disiplinler arası metotlar. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Tarihi yapılarda güçlendirme türleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Tarihi yapılarda özgün malzeme ile güçlendirme uygulamaları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Tarihi yapılarda modern malzeme ile güçlendirme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Ülkemizde Tarihi yapılarda güçlendirme uygulamaları örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Öğrenci ödev hazırlama | Ayrılan yüzeylere dikiş (özgün ve modern malzemelerle) uygulamaları | Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi |
11 | Öğrenci ödev hazırlama | Duvar içi harç boşalmalarına enjeksiyon uygulamaları | Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi |
12 | Öğrenci ödev hazırlama | Taşıyıcı elemanlarda güçlendirme. | Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Öğrenci ödev hazırlama | Kütlesel ayrılmalarda kuşaklama ve konstrüksiyon uygulamaları. | Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Öğrenci ödev hazırlama | Uluslararası Tarihi yapılarda güçlendirme uygulamaları örnekleri ve yeni uygulamalar. | Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi. | Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Üstün, B. (2012). Bina ve Yapım Bilgisi. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
Foque, R. (2010). Building Knowledge in Architecture. Bruxelles: Academic & Scientific Publishers. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ve finans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri iktisat, işletme, hukuk, istatistik, muhasebe ve pazarlama alanıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık uygulamalarını finans teorileri, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ilişkilendirir.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanları ile ilişkilendirir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerindeki planlama ve uygulama sürecini açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde karşılaşılan problem için çözüm önerileri oluşturur.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 | |||||
2 |
İktisadi verileri doğru bir şekilde analiz ederek, finansal riskleri minimize edecek şekilde tasarrufları ve portföy yatırımlarını yönetir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık işlemlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevi yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinin planlanması sürecini ve insan kaynağı performans konularında gerekli olan temel bilgiyi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili veri tabanları bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sektördeki paydaşlarla yenilikçi fikirleri ortaya çıkarmak için iş birliği yapar.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili bilimsel, sektörel gelişmeleri ve yenilikleri araştırır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili finansal verileri analiz eder.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |