TR EN

TOPLUMSAL CİNSİYET VE MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY321 TOPLUMSAL CİNSİYET VE MEDYA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde, toplumsal cinsiyetin medyada nasıl temsil edildiği ve nasıl müzakere edildiğini açıklayabilecekleri bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; toplumsal bir inşa olarak toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar, toplumsal cinsiyetin medyada nasıl temsil edildiği ve nasıl müzakere edildiği konusunda farkındalık sağlamaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eleştirel medya okuması yaparak medyanın toplumsal cinsiyeti yeniden üretmesindeki rolünü ayırt eder.
Ataerkil söylem ile cinsiyetçi medya politikaları arasında bağlantı kurar.
Kadın ve erkeklerin medya araçlarında hangi strereotiplerle temsil edildiğini analiz eder.
Eleştirel teoriyi kullanarak televizyon programlarında yeniden üretilen toplumsal cinsiyetin toplumsal yaşamdaki etkilerini değerlendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Toplumsal cinsiyet kavramına genel bakış, Toplumsal cinsiyet nedir? Nasıl üretilir? Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Toplumsal cinsiyete kuramsal yaklaşımlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Toplumsal cinsiyete kuramsal yaklaşımlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Kadın araştırmaları-çalışmaları, Feminizm, Feminist teoriler ve medya Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Kadın araştırmaları-çalışmaları, Feminizm, Feminist teoriler ve medya Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Erkeklik çalışmaları, hegemonik erkeklik, ve Erkekliğin medya yoluyla yeniden üretimi. Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Erkeklik çalışmaları, hegemonik erkeklik, ve Erkekliğin medya yoluyla yeniden üretimi. Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Beden politikaları, bedenin sosyokültürel inşası ve medya ilişkisi Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Reklamlarda toplumsal cinsiyet üretimi& Reklam İncelemesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Haberlerde toplumsal cinsiyet üretimi & Haber İncelemesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon dizilerinde toplumsal cinsiyet üretimi & Dizi İncelemesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Sinemada toplumsal cinsiyet üretimi & Film İncelemesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Sosyal medyada toplumsal cinsiyet üretimi & Sosyal Medya Örneği İncelemesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel tekrar Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İmançer, D. (2006). Toplumsal Cinsiyet Oluşumuna İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar?, İmançer, D. (ed.), Medya ve Kadın içinde, Ankara: Ebabil Yayınları,s.1-19.
Connell, R.W. (1998) Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Gill, R. (2007). Gender and Media. Cambridge: Polity Press.
İmançer Takımcı, D. ve Sebik, Ş. (2010). "Sinemada Beden İktidar ve İdeoloji: 1990 Sonrası Türk Sinemasında Beden Temsili", İmançer Takımcı, D. (ed.), Medya Temsilleri, Ankara: Nobel Yayıncılık, s.1-34.
Tanrıöver, H. U. (2007). "Medyada Kadınların Temsil Biçimleri ve Kadın İhlalleri", Alankuş, S. (yay. haz.), Kadın Odaklı Habercilik içinde, s.149-165.
Köker, E. (1996) "Feminist Alternatif Medya Üzerine", İLEF Yıllık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0