Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
THY414 |
OYUNCU YÖNETİMİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; öğrencilere oyuncu yönetiminin misyon ve sorunlarını kavrayacakları temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğini, göstergebilimin temel kavramları, sanat eserlerinin sahip olduğu göstergeler, mizansen ve temel kodları, mizansenin zaman ve mekânla ilişkisi, yapım ve tasarım kodları, oyunculuk kodları, yönetmenlerin mizansen tasarımlarının çözümlemeleri, özgün mizansen tasarımlarını yaratımında etkili olan kodlar, mizansen kodları arasında ortaya çıkan problemler gibi konular oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Mizansen ve temel kodlarını tanımlar. |
Mizansen kodları arasında ortaya çıkan problemleri tartışır. |
Özgün mizansen tasarımlarını yaratırken kodlar arasındaki ilişkileri formüle eder. |
Yönetmenlerin mizansen tasarımlarını çözümler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş. Tanışma.
Neden Oyuncu Yönetimi? |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
2 |
Yazılı kaynak tarama |
Sinemada Gerçeklik |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
3 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Sinema ve Televizyonda Doğru Casting |
Anlatım, gösteri yöntemi |
4 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Oyunculuğu Anlamak, Oyuncu mu Karakter mi? |
Anlatım, gösteri yöntemi |
5 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Gerçekçi Oyunculuk |
Anlatım, gösteri yöntemi |
6 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Bir Karakter Nasıl Oluşturulur? |
Anlatım, gösteri yöntemi |
7 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Karakter-Duygu Etkileşimi |
Anlatım, gösteri yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Oyunculukta Dikkat ve İletişim |
Anlatım, gösteri yöntemi |
10 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Oyunculukta Dikkat ve İletişim |
Anlatım, gösteri yöntemi |
11 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
İmgelem ve Yaratıcılık |
Anlatım, gösteri yöntemi |
12 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Oyunculukta Doğaçlama |
Anlatım, gösteri yöntemi |
13 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Farklı Oyunculuk Teknikleri |
Anlatım, gösteri yöntemi |
14 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Oyuncu Yönetimi - Oyunculuk Biçimleri |
Anlatım, gösteri yöntemi |
15 |
Video izleme |
Örnek Mizansen Çözümlemeleri |
Anlatım, gösteri yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Dmytryk ,E ve Dmytryk, J.P (2015).Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk,Kurgu, İstanbul: Doruk Yayınları. |
Tucker, P. (2010).TV-Sinema Oyunculuk Sırları, İstanbul: FGP Yayıncılık. |
Adler, S. (2000). The Art of Acting, New York: Applause Theatre & Cinema Books. |
Stanislavski, K (2012). Bir Aktör Hazırlanıyor, İstanbul: Pozitif. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
5 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
2 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|