TR EN

SÜRDÜRÜLEBİLİR MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY421 SÜRDÜRÜLEBİLİR MEDYA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Medya uygulamalarının işletmelerin sürdürülebilirlik yönetimi açısından öneminin tartışılması ve marka, etik, sosyal sorumluluk, çevre bilinci, inovasyon, farkındalık kavramlarını sürdürebilirlik ve halkla ilişkiler alanı ile ilişkilendirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Sürdürebilirlik, Medya, Kurumsal Sorumluluk, Marka İletişimi konularının kavramsal olarak anlatılması, Markaların Sürdürülebilirlik Anlayışında Medya uygulamalarının önemi, Sürdürülebilir Medya açısından Kitle İletişim araçları ve sosyal medya araçlarının kullanımı (örnekler) , çevre bilinci ve etik kavramlarının Sürdürülebilir Medya yönetimi ile ilişkisi, Medyada Sürdürebilirliğin ölçümlenmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medya ve Sürdürebilirlik ile ilişkili kavramları tanımlar.
Sürdürülebilirlik, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Etik, Marka kavramlarının Medya alanı ile ilişkisini yorumlar.
Medya uygulamalarının markaların sürdürebilirlik anlayışındaki yeri ve önemini açıklar.
Sürdürülebilirlik ve Medya alanında edindiği teorik bilgileri kullanarak şirket SWOT Analizini yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Derste yararlanılacak kaynaklar ve dersin ölçme değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme . Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Kavramları ile ilgili genel değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Okuma Medya Nedir? Sürdürülebilirlik Nedir? Medya ve Sürdürülebilirlik uygulamalarının Markalar Açısından Önemi Nedir? Kavramsal Çerçeve Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Okuma Sürdürülebilirlik Açısından Medyada İzlenen Temel Amaç ve İlkeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Okuma Geleneksel Medya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Okuma Medyanın Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Okuma Sürdürülebilir Medya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Okuma Sürdürülebilir Toplum ve Medya İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Sürdürülebilir Medya ve Ekonomik İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Okuma Sürdürülebilir Medya ve Ekonomik İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Okuma Türkiye Medyasının Sürdürülebilirlikle ile İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Okuma Türkiye Medyasının Sürdürülebilirlikle ile İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Okuma Dünya Medyasının Sürdürülebilirlikle ile İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Okuma Dünya Medyasının Sürdürülebilirlikle ile İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tengilimoğlu D.& Öztürk Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Asna A. (2006).Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. Pozitif Yayınları, İstanbul
Aydemir O.(2013).Halkla İlişkiler: kavram, strateji ve uygulamaları. Der Yayınları, İstanbul
Theaker,A.(2013).The public relations strategic toolkit : an essential guide to successful public relations practice.New York,NY.Routledge,2013

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
2
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0