Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMY335 |
HİDROLİK VE PNÖMATİK |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; Bu dersle öğrencilerin, hidrolik ve pnömatik sistemlerin temel ilkelerini (basınç, kuvvet, ve hareket kanunları), hidrolik/ pnömatik devre elemanlarını tasarım ve mantığını anlamaları hedeflenmiştir. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Hidroliğin Temel İlkeleri ve Akışkanlar ( basınç, kuvvet ve hareket kanunları), Hidroliğin Temel İlkeleri ve Akışkanlar, Hidrolik Sistemler ve Devre Elemanları, Pnömatik Sistemler ve Devre Elemanları, Hidrolik ve Pnömatik Devrelerin Tasarımı konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hidrolik ve pnömatik sistemleri tanımlar. |
Hidrolik akışkanların işlevlerini ve fiziksel özelliklerini açıklar. |
Hidrolik akışkan gücü, kuvvet, basınç iş kavramlarını karşılaştırır. |
Hidrostatik basınç, akışkan gücünün iletilmesi ve hidrolik güç sistemleri konularını yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidroliğin Temel İlkeleri ve Akışkanlar ( basınç, kuvvet ve hareket kanunları) |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidroliğin Temel İlkeleri ve Akışkanlar |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidroliğin Temel İlkeleri ve Akışkanlar |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidrolik Sistemler ve Devre Elemanları |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidrolik Sistemler ve Devre Elemanları |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Pnömatik Sistemler ve Devre Elemanları |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Pnömatik Sistemler ve Devre Elemanları |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Tekrar |
- |
10 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidrolik ve Pnömatik Devrelerin Tasarımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidrolik ve Pnömatik Devrelerin Tasarımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidrolik ve Pnömatik Devrelerin Tasarımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidrolik ve Pnömatik Devrelerin Tasarımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hidrolik ve Pnömatik Devrelerin Tasarımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
- |
Genel Tekrar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Demirel, K. Hidrolik Pnömatik Sistemler, 2012 |
Parr, Andrew, Hydraulic And Pneumatic, 1999 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
2 |
22 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
5 |
5 |
25 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
20 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
15 |
45 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
49 |
0 |
232 |
|
Genel Toplam |
232 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
9,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
9,0 |
|