Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMY337 |
UÇUŞ VE YER EMNİYET KURALLARI |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilerin uçuş operasyonu için, uçuş hizmeti öncesi-uçuş esnasında ve sonrasında ortaya çıkabilecek sorunlara yasal düzenlemeler, havayolu şirket kuralları, sivil havacılık kuralları çerçevesinde çözüm bulabilme, karar verme, uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Uçuş Öncesi Yolcu Emniyet Brifingi, Oksijen sistemleri Kokpit Oksijen Sistemi (Gazlı) - Portable Oksijen Tüpleri - Kabin Oksijen Sistemi(Kimyasal), Kabin Basıncının Boşalması / Ani Basınç Boşalması / Yavaş Basınç Boşalması / Kabin Basıncının Boşalmasında Uçuş Ekibinden Gelecek Komutlar, Uçak Kapıları, Yangın tiplerini, yangın tiplerine göre uygulanacak prosedürler ve kullanılacak söndürücüler, Sabit yangın söndürme sistemleri, Yangın Söndürme İşleminde Kullanılan Malzemeler, Potansiyel yangın riski taşıyan bölgeler ve duman dedektörlerinin kontrolü, Kabin Yangınları/ Tuvalet Yangınları/ Galley Yangınları/Kokpit Yangınları, Duman Prosedürü, Yangın Prosedürü konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Acil durum malzemelerini tanımlar. |
Uçuş öncesi yolculara uçuş briefingini açıklar. |
Karşılaşılabilecek acil durumlarda, belirlenmiş prosedürler doğrultusunda en uygun mücadele metodunu uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Havacılık Emniyetine İlişkin Temel Kavramlar, |
- |
2 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Kazaların Nedenlerinin Belirlenmesi ve Havacılık Kaza Teorileri/Modelleri |
Anlatım, Soru-cevap |
3 |
Konuya yönelik internet araştırması |
İnsan Performansı ve Limitleri, |
Anlatım, Soru-cevap |
4 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Performansı Etkileyen Faktörler, |
Anlatım, Soru-cevap |
5 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Olumlu Emniyet Kültürü, |
Anlatım, Soru-cevap |
6 |
Konuya yönelik internet araştırması |
İnsan Hatası ve İhlaller, |
Anlatım, Soru-cevap |
7 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Reactive Emniyet, |
Anlatım, Soru-cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Proactive Emniyet, |
Anlatım, Soru-cevap |
10 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Emniyet Performansının Ölçülmesi ve İzlenmesi |
Anlatım, Soru-cevap |
11 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Emniyet Yönetim Sistemi (SMS), |
Anlatım, Soru-cevap |
12 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçuş Emniyeti |
Anlatım, Soru-cevap |
13 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Havaalanının Uçuş Emniyeti için Planlanması |
Anlatım, Soru-cevap |
14 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Havacılık Güvenliği |
Anlatım, Soru-cevap |
15 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Havacılık Emniyetinde Yeni Eğilimler |
Anlatım, Soru-cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Havacılık Emniyeti, Uğur Keskin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. |
Havacılık Güvenliği, Uğur Keskin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. |
Aviation and Airport Security Terrorism and Safety Concerns, Kathleen M. Sweet, CRC Press, 2008. |
Stolzer, A. J. Safety Management System in Aviation, 2008. |
EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ Temel Esaslar SMS, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları, Havaalanları Daire Başkanlığı Yayın No: HAD/T-18 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
3 |
39 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
4 |
48 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
4 |
2 |
8 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
4 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
38 |
0 |
122 |
|
Genel Toplam |
122 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|