Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMY341 |
HAVAARACI AVİYONİK SİSTEMLERİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin bu dersin sonunda, haberleşme metodlarını, uçuş sistemini ve genel aviyonik sistemini tanımlayabilmeleri hedeflenmiştir. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Pitot Statik Sistemi, Hava Veri Bilgisayarı, Alet Pnömatik Sistemi, Direkt Okumalı Basınç ve Sıcaklık Göstergeleri, Jiroskopik Aletler, Yere Yakınlık İkaz Sistemi, Pusula Sistemi, Uçuş Bilgileri Kayıt Sistemi, Elektronik Uçuş Gösterge Sistemi, Gösterge İkaz Sistemi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
HF kominikasyonu tekniğine uygun olarak analiz eder |
Audio sistemlerin bakımını pratikte uygular |
Kokpit eğlence ekipmanlarının bakımını tekniğine göre uygular |
Emergency Locater Transmitter’in bakımını el kitapçığına göre uygular |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Giriş |
Anlatım-Soru cevap |
2 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Pitot Statik Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
3 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hava Veri Bilgisayarı |
Anlatım-Soru cevap |
4 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Alet Pnömatik Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
5 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Direkt Okumalı Basınç ve Sıcaklık Göstergeleri |
Anlatım-Soru cevap |
6 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Direkt Okumalı Basınç ve Sıcaklık Göstergeleri |
Anlatım-Soru cevap |
7 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Jiroskopik Aletler |
Anlatım-Soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Jiroskopik Göstergeler ve Prensipleri |
Anlatım-Soru cevap |
10 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Yere Yakınlık İkaz Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
11 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Atalet Seyrüsefer Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
12 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Pusula Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
13 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçuş Bilgileri Kayıt Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
14 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Elektronik Uçuş Gösterge Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
15 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Gösterge İkaz Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Öner, M. Aviyonik Sistemler, Tusaş Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. |
Collınson, R.P.G. Introduction to Avionics, 1996 |
Spıtzer, C. Digital Avionics Systems, 1987 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
2 |
22 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
5 |
5 |
25 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
20 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
15 |
45 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
49 |
0 |
232 |
|
Genel Toplam |
232 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
9,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
9,0 |
|