Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMY343 |
UÇAK GÖVDESİ VE UÇUŞ KUMANDALARI |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; öğrencilere, uçak gövde yapılarının üretim aşamalarındaki kanunlarını analiz etme ve uçuş kumandalarının çalışma tekniklerini kavrama ve bilgi becerisini kazandırmak amaçlanmıştır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Uçak gövdesi ve uçuş kumandaları hakkında temel kavramlar, kabin basınçlandırma, ekipmanlar ve döşemeler, uçuş kumandaları, iniş takımları ışıkla, su/ atık, vakum ve kabin bakım sistemlerini konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uçak gövdesi ve uçuş kumandaları ile ilgili terimleri tanımlar |
Uçak gövde yapılarının özelliklerini açıklar |
Uçuş kumanda sistemlerinin çalışma basamaklarını uygular |
Uçuş kumanda sistemlerini aerodinamik çizimlerini hazırlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kumandaları |
Anlatım
Soru cevap |
2 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Gövde yapıları – Uçaklar |
Anlatım
Soru-cevap
Gösteri yöntemi |
3 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Air Conditioning ve Kabin Basınçlandırma |
Anlatım
Soru cevap |
4 |
Literatür taraması
Video izleme |
Air Conditioning ve Kabin Basınçlandırma |
Anlatım
Soru cevap |
5 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Elektrik Gücü |
Anlatım
Soru-cevap
Gösteri yöntemi |
6 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Ekipmanlar ve Döşemeler |
Anlatım
Soru cevap |
7 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Yangın Koruma |
Anlatım
Soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Uçuş Kumandaları |
Anlatım
Soru-cevap
Gösteri yöntemi |
10 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Yakıt Sistemleri |
Anlatım
Soru cevap |
11 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Hidrolik Güç |
Anlatım
Soru cevap |
12 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Buz ve Yağıştan Korunma |
Anlatım
Soru cevap |
13 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
İniş Takımları |
Anlatım
Soru cevap |
14 |
Literatür taraması
Video izleme |
Işıklar , Oksijen, Pnömatik/Vakum |
Anlatım
Soru cevap |
15 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Su/Atık ,
Kabin Bakım Sistemleri |
Anlatım
Soru cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Buğdaycı, H. (1987) Uçuş Kumanda Sistemleri, Kuyruk Takımı Ders Notu. İstanbul: İ.T.Ü. Uçak ve Uzay Bil. Fak. |
SRTechnics , Modules 11 Aircraft Structures and systems, Cat B1, Sep. 2002 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ve finans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri iktisat, işletme, hukuk, istatistik, muhasebe ve pazarlama alanıyla ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık uygulamalarını finans teorileri, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanları ile ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerindeki planlama ve uygulama sürecini açıklar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde karşılaşılan problem için çözüm önerileri oluşturur.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İktisadi verileri doğru bir şekilde analiz ederek, finansal riskleri minimize edecek şekilde tasarrufları ve portföy yatırımlarını yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık işlemlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevi yerine getirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinin planlanması sürecini ve insan kaynağı performans konularında gerekli olan temel bilgiyi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili veri tabanları bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sektördeki paydaşlarla yenilikçi fikirleri ortaya çıkarmak için iş birliği yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili bilimsel, sektörel gelişmeleri ve yenilikleri araştırır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili finansal verileri analiz eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
10 |
3 |
30 |
Okuma |
5 |
5 |
25 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
10 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
10 |
50 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
55 |
0 |
235 |
|
Genel Toplam |
235 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
9,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
9,0 |
|