Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY421 | HAVACILIK KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencinin, kalitenin tanımını, kalite yönetiminin unsurlarını tanımlayabilmesi; stratejik yönetimin kalite yönetimi içindeki yerini vurgulayabilmesi; kalite yönetim araçlarını ve havacılıkta kullanımlarını betimleyebilmesi; kalite yönetim standartlarını ve havacılık uygulamalarını çözümleyebilmesi hedeflenmiştir. |
İçerik: | Dersin içeriği; Havacılık Kuruluşlarında Kalite Yönetim Organizasyonu ve Dokümantasyonu, Toplam kalite yönetimi yaklaşımı, stratejik yönetim, Etik ve sosyal sorumluluk, Çalışanların güçlendirilmesi, Liderlik ve Değişim, ISO 9001, Kalite Yönetimi Araç ve Teknikleri, Sürekli Gelişme, Kıyaslama, Tam Zamanında Üretim konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık Kuruluşlarında Kalite Yönetimi örgütlenmesini ve buna ait dokümantasyonu betimler |
Toplam Kalite Yönetiminin geleneksel yönetime göre farklarını ortaya koyar ve havacılık kuruluşlarında işleyişini gösterir |
Kalite Yönetiminde kullanılan araç ve tekniklerin kullanımını açıklar |
Genel geçer kalite yönetim sistemlerini bileşenlerinin havacılık kalite yönetimi sistemlerindeki kullanımlarını çözümler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Havacılık Kuruluşları için Kalite Yönetiminin Önemi | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
2 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Havacılık Kuruluşlarında Kalite El Kitaplarının Çözümlenmesi | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
3 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Kalite, Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Geleneksel Yönetime göre farkları ve Havacılıkta Uygulamaları | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
4 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Stratejik Yönetim ve Havacılık Sektörü örnekleri | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
5 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Kalite Yönetiminde Etik ve Sosyal Sorumluğun Havacılık için Önemi | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
6 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Havacılıkta Kalite Yönetimi için Çalışan Güçlendirme | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
7 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Havacılıkta Kalite Yönetimi için Liderlik ve Değişim | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve Havacılık Uygulamaları | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
10 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve Havacılık Uygulamaları (devam) | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
11 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve Havacılık Uygulamaları (devam) | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
12 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Kalite Yönetim Araç ve Tekniklerinin Havacılık Uygulamaları | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
13 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Kalite Yönetim Araç ve Tekniklerinin Havacılık Uygulamaları (devam) | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
14 | Ders kitabı, Havacılık Kuruluşları Kalite El Kitapları | Kalite Yönetim Araç ve Tekniklerinin Havacılık Uygulamaları | Anlatma, Örnek Olay Gösterme, Tartışma |
15 | - | Revizyon ve Öz çalışma | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Goetsch L. G., Stanley B. D., Toplam Kalite Yönetimi – Örgütsel Mükemmellik İçin (2013) Nobel |
Goetsch L. G., Stanley B. D., Total Quality Management –Introduction to TQM (2006) Pearson |
Quality Manual, Global Air Services, GR-FTO-002 , 2009 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
1 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |