Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMY423 |
UÇAK YAKITLARI VE EMNİYETİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilerin, üretici firmaların belirlediği standartlar çerçevesinde uçakların uçuşu, yakıt tasarrufu ve yerdeki süreçlerinde ma.verim sağlamak için gerekli bilgileri öğrenmeleri hedeflenmiştir. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Uçuş İşletme İlkeleri, Genel Hizmet İlkeleri, Meydan İşletme Minimaları, Yakıt Planlama İlkeleri, Uçuş Harekat Analizi, Yükleme İlkeleri, Denge Hesaplarının Yapılması, Load & Trim Sheet Doldurma, Dispeçer yetki ve sorumlulukları, Temel Uçuş İşletme Teknikleri, Uçağın Kalkış Ve İniş Performans Gerekleri, Uçuş İşletme Kontrolü Ve Yetki Dağılımı, Kalkış Ve Seyrüsefer Kısıtlamaları, Uçuş Harekatında Yaşanabilecek Olağandışı Durumlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uçak yapısal limitleri ve terimlerini tanımlar. |
Mümkün olan en kısa sürede uçak için uygun yük ve yolcu dağılımını belirler. |
Uçağın limit bilgilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçuş İşletme İlkeleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Genel Hizmet İlkeleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Meydan İşletme Minimaları |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Yakıt Planlama İlkeleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçuş Harekat Analizi |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Yükleme İlkeleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Denge Hesaplarının Yapılması |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Load & Trim Sheet Doldurma |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Dispeçer yetki ve sorumlulukları |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Temel Uçuş İşletme Teknikleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçağın Kalkış Ve İniş Performans Gerekleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçuş İşletme Kontrolü Ve Yetki Dağılımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Kalkış Ve Seyrüsefer Kısıtlamaları |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçuş Harekatında Yaşanabilecek Olağandışı Durumlar |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
TGS eğitim notları, THY manuelleri |
Sweet, K. Aviation and Airport Security, 2008 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
2 |
22 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
5 |
5 |
25 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
20 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
15 |
45 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
49 |
0 |
232 |
|
Genel Toplam |
232 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
9,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
9,0 |
|