TR EN

DENTAL CLINICAL STUDY METHODS I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ADP101 DENTAL CLINICAL STUDY METHODS I 1 7 5 10

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. ELİF ERTÜRK-Öğr.Gör. ELNAZ REZAFAR
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Diş Hekimi Klinik yardımcısının görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi, klinikte kullanılan cihaz ve malzemelerin tanınmasını amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Oral Diagnoz ve Radyolojide Temel Kavramlar, hastanın radyografi için hazırlanması, oral cerrahinin temel ilkeleri, hastanın diş çekimine hazırlanması, ağız içi operasyonlarda asistans, kan ve tükrük izolasyonu, endodontinin tanımı ve temel prensipleri, endodonti hastasına yaklaşım, endodontik dolgu malzemelerinin yapısı ve hazırlanma süreçleri, restoratif diş hekimliğinin temel prensipler, dolgu malzemelerinin yapısı, çalışma şekilleri, uygulama öncesi hastanın hazırlanması, motivasyon eğitimini içermektededir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Ağız ve Diş Sağlığı alanında eğitim alan öğrenciler alanında kullanılan mesleki kavramlara, kuramlara ve uygulamalara etkin bir biçimde hâkim olur.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olur.
Ağız ve Diş Sağlığı alanındaki temel kavramları anlama, Ağız ve Diş Sağlığı alanında kullanılan çağdaş yöntem ve teknolojileri kullanacak bilgi ve beceriye sahip olur.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alır.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılar.
Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olur.
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur.
Ağız ve Diş Sağlığı alanının gerektirdiği konularda yeterli alt yapıya sahip olur.
Alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Diş asistanı kimdir,görevleri nelerdir? dört elli dişhekimliğine genel bir bakış ve kavramların tanımı Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde röntgen kullanımı ve cihazların tanıtımı Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde uygulanan anestezi ve basit diş çekimleri için hazırlık Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Komplikasyonlu diş çekimi ve çene cerrahilerinde kullanılan araç gereçler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Endodontik tedaviye giriş Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Endodontik tedavide kullanılan modern aletler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Restoratif tedaviye giriş Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Restoratif tedavi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde protetik tedavi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde gelişmiş yöntemlerle uygulanan protetik tedavi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde periodontoloji Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde pedodonti Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde ortodonti Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dişhekimliğinde sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tanyeri H (2012) Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Atlası, Nobel kitap ev.
Mehmet Ali Kılıçarslan, Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yöntemi,Palme Yayıncılık
Prof. Dr. Gülay Varlı Uzun(2016) ,Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği,Güneş Tıp Kitapevleri
Nairn WİLSON and Stephen Dunne, Çeviri Editörü : Prof.Dr.A.Rüya Yazıcı, Hekimliğinde Klinik Uygulamalar El Kitabı

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
4
2
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
5
2
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
5
3
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
4
2
To gain competence in computer skills.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To gain competence in applying the rules of hygiene.
5
2
Aid to gain competence in practice.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
4
2
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​to qualify.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To qualify to be able to carry professional liability.
5
2
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To gain proficiency in performing teamwork.
5
2
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
4
2
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 10 140
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 250
Total Workload of the Course Unit 250
Workload (h) / 25.5 9,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 10,0