TR EN

INTRODUCTION TO ADVERTISING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HIT104 INTRODUCTION TO ADVERTISING 2 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; reklamcılığa, reklamcılığın amaç ve fonksiyonlarına, reklamcılık türlerine ilişkin genel bir çerçeve çizecek örnekler aracılığıyla öğrenciye reklam kampanya sürecinin ve reklamın amaçlarının açıklanmasıdır.
Contents of the Course Unit: Ders, reklamın özelliklerinin ve temel fonksiyonlarının öğrenilmesi, reklamların sınıflandırılması, reklamın etkilerinin tartışılması, reklam kampanyası oluşum süreci ve reklam çalışmaları hakkında bilgi edinmeyi sağlar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklamcılık faaliyetlerinin yapılma amaçlarını anlatma
Reklamın temel amaçlarını; reklamcılığın bilgilendirme, ikna etme, hatırlatma ve değer katma gibi işlevlerini inceleme
Bir reklam kampanyasının nasıl oluşturulacağını açıklama; reklam kampanyasının araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını açıklama
Reklamcılığın reklamcılık ve halkla ilişkiler-tanıtım açısından önemini doğru bir şekilde özetleme
Reklam türlerinin sahip olması gereken özellikleri temel alarak reklam çalışmalarını karşılaştırma
Reklam kavramının gelişim sürecini ve diğer alanlarla ilişkisini açıklama

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kavramının tanımları, reklamcılık ve pazarlama ilişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklamcılıkta markaların önemi ve yeni tüketim trendleri Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler I Anlatım Soru-cevap yöntemi-tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler II Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam kampanyasının oluşumu ve aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam kampanyalarında kullanılan yaratıcı stratejiler ve örnekler Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam kampanyasının amaçları, stratejisi ve bütçesi Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam etkinliğinin ölçümü ve değerlendirilmesi Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Türkiye'den ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
13 Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Dünya'dan ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma
14 Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Farklı mecralardan reklam örnekleri Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma
15 Literatür taraması Örnek inceleme Genel Değerlendirme-Sınava Hazırlık Anlatım Soru cevap Örnek Analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Elden M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları
Babür Tosun (ed.), N. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları
Brewster, A. J., & Palmer, H. H. (2001). Introduction to advertising. The Minerva Group, Inc..
Jugenheimer, D. W., Kelley, L. D., Hudson, J., Bradley, S. (2015). Advertising and public relations research. Routledge.
Moriarty, S., Mitchell, N. D., Wells, W. D., Crawford, R., Brennan, L., Spence-Stone, R. (2014). Advertising: Principles and practice. Pearson Australia.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
3
2
List the main features of communication in items.
3
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
1
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
1
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
1
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
1

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 153
Total Workload of the Course Unit 153
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0