TR EN

FOREIGN LANGUAGE II (ENG.) PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YDL102 FOREIGN LANGUAGE II (ENG.) 2 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır.
Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar.
Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar.
Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Video İzleme, Okuma Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
2 Video İzleme, Okuma Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
3 Video İzleme, Okuma Yapabilme - Yapmak - Beceriler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
4 Video İzleme, Okuma İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
5 Video İzleme, Okuma Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
6 Video İzleme, Okuma Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
7 Video İzleme, Okuma Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
8 - ARA SINAV -
9 Video İzleme, Okuma Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
10 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
11 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
12 Video İzleme, Okuma Yakın Geçmiş Zaman Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
13 Video İzleme, Okuma Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
14 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
15 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press.
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
0
2
List the main features of communication in items.
0
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
0
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
0
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
1
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
1
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
0
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 77
Total Workload of the Course Unit 77
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0